charlottecronquist

20 mars 2014 startar sexsibilitycoachutbildningen

Äntligen är det klart. Den 20 mars slår vi upp dörrarna för den första separata sexsibilitycoachutbildningen . En utbildning...






Äntligen är det klart.
Den 20 mars slår vi upp dörrarna för den första separata sexsibilitycoachutbildningen.
En utbildning i fyra moduler för dig som vill finnas med när människor vågar bli mer levande, vågar möta sina rädslor och tar för sig mer av livet, i synnerhet när det gäller relationer, närhet, sexualitet och intimitet.

Tänk om du är fri att vara den du är. Tänk om den kritiska rösten i huvudet då och då tystnar. Tänk om du kan se på dig själv med kärlek och värme. Tänk om du kan våga ta ett steg framåt trots att du är rädd, att du skäms eller har skuldkänslor.
Då öppnar du för ett rikare liv. När du omfamnar allt – även det som känns läskigt eller jobbigt – har du möjlighet att leva din potential.
Många har svårt att öppna för livets möjligheter, många har utmaningar som rör sexualitet, närhet, intimitet och relationer.

”Jag vill ju så gärna ha bra sex, men jag skäms för mycket för att tala om det.”
”Jag är så rädd för att bli avvisad.”
”Jag har så dåliga erfarenheter av sex och relationer att jag valt att vara singel länge, men nu känner jag en längtan… fast jag kanske ändå inte vågar…”
”Jag har aldrig fått orgasm, vad är det som hindrar mig.”,
”Jag känner mig missförstådd av alla.”,
”Alla tror att jag är jättekaxig, men i själva verket vågar jag inte alls visa min sårbarhet.”, ”Jag har varit otrogen och funderar på hur jag ska hantera det.”,
”Jag är rädd att mitt livs slås i spillror om jag skiljer mig.”,
”Jag tycker att min kropp är äcklig.”,
”Jag porrsurfar varje kväll och har svårt att komma tillsammans med min partner.”

Det är exempel på frågeställningar som en sexsibilitycoach kan möta. 
Till oss kommer människor som vill hitta hem på olika sätt.
Vår utgångspunkt för ett möte är dels att sessionerna sker här och nu – alltså med fokus på vad som känns i stunden – och att klienten har svaren inom sig.

Under våren kommer du som väljer att gå sexsibilitycoachutbildningen att få en rad verktyg som gör att du får lättare att möta klienten där hen är, med hens frågeställningar och utmaningar.

I utbildningen ingår både traditionella coachingverktyg, men också metoder som är särskilt lämpade för dig som vill jobba med kroppen på olika sätt. Du kommer att få göra en rad övningar som kan inspirera dig i din egen coachpraktik, övningar där kroppen också får vara med.

De allra flesta som utbildar sig till professionella coacher kommer aldrig att jobba med det professionellt. Därför vill vi också ge dig stöd för att verkligen starta en praktik och hitta sätt att nå kunder. Supercoachen Rasmus Carlsson kommer att bidra med det perspektivet.

Närvaro känner vi i kroppen, vid beröring och i andningen och därför kommer vi att ha ett par pass med frigörande andning i utbildningen och du kommer också att få tips på enklare andningsövningar som du kan använda. Andningspassen leds av andningspedagogen och sexsibilitycoachen Sofia Sjöblom.

Lorenzo Stiernquist, mannen som födde begreppet sexsibility, kommer också att bidra med sitt perspektiv, som i hög grad handlar om att vara närvarande med det som är – vad det än är – och möta det i stunden.

Alexander och jag tar med oss vår samlade livserfarenhet in i utbildningen – vi är förutom sexsibilitycoacher också kroppsterapeuter och har bred internationell erfarenhet av att jobba med kropp, energi, essens och sexualitet.

Men vem är du då som känner en lust att bli sexsibilitycoach?

Du behöver ha gedigna erfarenhet av att ha att jobba med dig själv i allmänhet och med sexualitet i synnerhet.
Din bakgrund kan till exempel vara att du har gått sexsibilityutbildningen eller liknande.
Du kan vara utbildad kroppsterapeut, andningspedagog, ha gått kurser för till exempel Johan Ekenberg eller Calle och Jennie Rehbinder, eller erfarenhet av utbildningar från lärare som jobbar internationellt.

Innan du antas till utbildningen kommer vi att intervjua dig, för att säkerställa att du har den inre mognad som behövs för att kunna delta.

Utbildningen kommer att äga rum på vackra Granhedsgården utanför Katrineholm. Maten är vegetarisk och du kommer att bo i dubbelrum.

Personer som har gått en sexsibilityutbildning får ett särskilt gynnsamt pris – 25000 kr för hela utbildningen, ett pris som gäller fram till 15 januari 2014.
(Normalpriset för hela utbildningen är 31250 kr för personer med sexsibilitybakgrund och 37500 för andra. Samtliga får 25% rabatt fram till 15 januari 2014.)
Varmt välkommen att botanisera runt på den nya hemsidan – och ställ gärna frågor till någon av oss.



Related

sexualitet 4862592074889873492

Skicka en kommentar Default Comments

emo-but-icon

Följ 100% Charlotte

Charlotte Cronquist

Charlotte Cronquist
Bloggen för dig som vill få ut det mesta av livet. Författaren och coachen Charlotte Cronquist lär dig hur du får bättre relationer och hur du kan älska livet mer. Blogposts in English available.

onlinekurser

coaching

prenumerera

100%-podden

Leta i den här bloggen

Få nya inlägg

Prenumerera på 100% Charlotte

Besökare (sidantal)

item