charlottecronquist

Boksläpp Värdefulla röster 12 december 2013.

Jag har varit gravid i mer än ett år nu. Så när bebin föds är den liksom redan tre månader gammal. Ändå är jag en stolt mamma, ...





Jag har varit gravid i mer än ett år nu.
Så när bebin föds är den liksom redan tre månader gammal.
Ändå är jag en stolt mamma, tillsammans med tjugo andra mammor.
Vi har fött fram boken ”Värdefulla röster” – en livaktig bebi, som kommer att ge många aha-upplevelser för dig som läser.

Tänk dig ett tjog kvinnor som dras till projektet Heal my voice. Alla vet kanske inte vari attraktionen ligger. För någon kan det vara att bli författare, för någon annan att läka ett inre sår, för en tredje att vara i en nära gemenskap med kvinnor, för en fjärde något helt annat – och för somliga kanske allt detta i en salig blandning.

Jag tillhör projektledarens, Marie Ek Lipanovskas, nära vänkrets, eller kanske snarare, nära kvinnokrets. Jag har varit i hennes rum i flera år och hon har också besökt mina. Tillsammans har vi mött kvinnor som söker något mer i livet. Var och en av oss har vi mött kvinnor som känner att det är något som skaver, något som fattas dem, något som behöver frigöras. Vi har mött kvinnor som sörjt söndertrasade äktenskap och söndertrasade drömmar, vi har mött kantstötta, utmattade kvinnor som trots utbränningsproblematik har lågan kvar,  vi har mött vilsna kvinnor, starka kvinnor som känner en längtan efter att våga visa sin styrka, vi har mött kvinnor som förlorat barn och närstående, som varit med om traumatiska händelser i den nära familjen, vi har mött misshandlade kvinnor, arga kvinnor, sexlängtande kvinnor, kvinnor som är trötta på att höra att de är för mycket.

Och i våra gemensamma och respektive rum har vi sett kvinnor resa sig i sin kraft, känna den, läka sina sår, släppa taget om rädslan att vara för mycket, för sexig, för rak, för … vad det nu kan vara.

I det rum vi 20 kvinnor har skapat tillsammans har detta blivit möjligt på ett nytt sätt, med en ny kontinuitet och med en hjärtevärme av sällan skådat slag. I vår hemliga och konfidentiella Facebook-grupp har kvinnorna kunnat öppna sina hjärtan, läka sina sår, skratta, gråta, vara arga, kåta, små, stora … ja alla känslor har varit tillåtna. En av de få reglerna vi haft är att var och en ska bära sina känslor själv och inte projicera ut saker på andra.

Under dessa månader har vi byggt trygghet nog att var och en skriva en sann berättelse på temat Värdefulla röster. Min berättelse heter ”Jag går genom elden.”

Det är Marie som tagit Heal my voice från USA till Sverige – så vi har systrar i en handfull bokprojekt på andra sidan Atlanten (och fler blir det). Vi är igång med nästa bok, där jag är medprojektledare. Den ska heta ”Frigjorda röster”.

Men just nu handlar det alltså om Värdefulla röster. Du kan förhandsboka ditt exempelar - eller snarare köpa – i min webbshop, så levererar jag efter 12 december. Om du vill kan jag skriva en liten hälsning till dig – eller till den person som du ger boken i gåva till.
För vad kan vara en bättre julklapp än att i lugn och ro läsa om 20 kvinnors väg mot att känna sitt värde. Jag är övertygad om att våra berättelser kommer att inspirera många.


Related

världen 5181254866946212838

Skicka en kommentar Default Comments

emo-but-icon

Följ 100% Charlotte

Charlotte Cronquist

Charlotte Cronquist
Bloggen för dig som vill få ut det mesta av livet. Författaren och coachen Charlotte Cronquist lär dig hur du får bättre relationer och hur du kan älska livet mer. Blogposts in English available.

onlinekurser

coaching

prenumerera

100%-podden

Leta i den här bloggen

Få nya inlägg

Prenumerera på 100% Charlotte

Besökare (sidantal)

item