charlottecronquist

Vad är det att vara sexig?

Jag minns en gång för rätt många år sedan, jag såg en man på håll. Han stod där, så helt i sig själv, så grundad, så fri och jag tä...




Jag minns en gång för rätt många år sedan, jag såg en man på håll.
Han stod där, så helt i sig själv, så grundad, så fri och jag tänkte: 
Wow, vilken man, vilken utstrålning – han vågar vara sig själv. Just då var han det sexigaste jag sett.
Jag har inte ens pussat honom.

Det jag upptäckte då tror jag var att jag ofta tycker att sexighet kommer inifrån. Jag tycker om människor som tycker om sig själva, som är trygga i sig själva, som vågar ta plats i sina egna liv.

Så det är som att det mer handlar om något inre, något som jag kan se i en blick, i hållningen, i sättet att famna mig.

Och så får jag uppgiften att ta med mig något jag tycker är sexigt till en sexsibilitymodul. Då ska jag ta med något yttre.

Det skulle kunna vara något som pyntar mig – för att jag ska känna mig mer sexig.
Det skulle kunna vara något som jag går i gång på  - någon pryl, eller något attribut som har potentialen att göra mig upphetsad.

Det skulle kunna vara något som pyntar någon annan – för att jag ska uppleva någon annan som sexig.

Det kanske skulle kunna vara något annat, som en bok med sensuella texter, som får mig att tända. Eller en vacker bild, som får igång min fantasi?

Eller det kanske skulle kunna vara saker om jag tycker om att bli berörd av, som väcker min kropp – som allt från en isbit till en fjäder.

Och ju mer jag tänker på det, desto mer förvirrad blir jag. För vad är det att vara sexig? Eller att känna att något är sexigt?

Jag står vilsen inser jag. Vad tycker du är sexigt? Vad är det att vara sexig för dig?

Related

sexualitet 3059003830912298735

Skicka en kommentar Default Comments

  1. Sexig för mig är sällan kläder, saker eller attribut. Sexigt är oftare blickar, samtal, glimtar och glitter. Det är inte ofta jag tycker att en person jag inte connectat med är sexig. En som jag däremot mött, mentalt och fysiskt, blir sexig i och med mina minnen och min kropps gensvar. Det är som om kroppen ler när den minns.
    När jag väl har haft sex med en man tycker jag ofta att hans händer är sexiga. För jag vet vad de kan göra, vad de har gjort, var de har varit och hur min kropp kändes där och då. Fingrar, handleder, handflata. Armar som har hållt. Mun som har kysst. Nacke som har nosats.

    Foton. Bara om jag har historien därtill.

    Pryl? Det skulle vara rep i såna fall. Jag kan rysa när jag ser.

    Bok. Mycket sällan.

    Så att ta med något till ett möte? Jag undrar vad du valde. Jag hade valt rep.

    SvaraRadera
  2. Sexigt finns det mycket och många som är på alla möjliga sätt. Osexigt däremot är när jag känner mig oumbärlig. F ö r behövd, att någon är helt beroende av mig för sitt välmående.
    Det får mig obekväm.

    SvaraRadera

emo-but-icon

Följ 100% Charlotte

Charlotte Cronquist

Charlotte Cronquist
Bloggen för dig som vill få ut det mesta av livet. Författaren och coachen Charlotte Cronquist lär dig hur du får bättre relationer och hur du kan älska livet mer. Blogposts in English available.

onlinekurser

coaching

prenumerera

100%-podden

Leta i den här bloggen

Få nya inlägg

Prenumerera på 100% Charlotte

Besökare (sidantal)

item