charlottecronquist

14 februari 2014 ska jag fira min nya bok 100% Charlotte och jag vill att 100% Efva Attling är med.

En morgon visste jag vilket som skulle bli det perfekta utgivningsdatumet för 100% Charlotte 2.0 - Ta ditt inre ledarskap .  14 februari...


En morgon visste jag vilket som skulle bli det perfekta utgivningsdatumet för 100% Charlotte 2.0 - Ta ditt inre ledarskap
14 februari 2014. Alla hjärtans dag. För en av mina missioner i livet är att 
sprida ord om kärlek.
Och jag vill omges av andra 100%-are och personer som kan vara med och arrangera min releasefest i Stockholm.

En annan morgon såg jag framför mig att jag vill ha tre personer som representerar tre företag som är med vid det här tillfället. Det första namnet som steg upp i mitt medvetande var Efva Attling - för att jag har en personlig koppling till henne (även om hon - ännu inte - har det till mig.)

Hon var supermodellen som blev sångerska, som blev programledare i teve, som gifte sig med en känd man och blev mamma, som lämnade honom och fann sin nya kärlek - 100% Eva Dahlgren och som startade en ny karriär som silversmed och som är oerhört framgångsrik och numera också erbjuder dofter.

I mitt ljus är hon en 100%-are. En kvinna som vågar ta för sig av livet. Jag vet inte hur hon hanterar skuggsidan av livet och det spelar mindre roll. För jag bara älskar att se 100%-arna som drivs av att förverkliga något som hjärtat dunkar hårt för.

Så i dag har jag gjort en film där jag bjuder upp Efva Attling. Jag darrar lite på manschetten när jag gör det - men eftersom jag tränar på att känna mig bekväm med att känna mig obekväm - så låter jag det inte hindra.

Jag har en idé om vem person nummer två är ... och en trea på gång (fast där stoppar mig blygheten än så länge).

Jag ser en tillställning för 100-procentare. Med 100 gäster som får guldbiljetter och hur vi under ett par timmar får mötas, sprida kärleksbudskapet, och där jag blir intervjuad av en namnkunnig journalist om vägen till 100%.

Jag vet att detta ska ske i Stockholm och har en idé om var. 
Det är mycket kvar att göra. Visionen byggs långsamt upp.
Jag längtar efter en värld med mer kärlek, där vi vågar älska och omfamna alla delar av oss själva. Där vi vågar vara originalen och lysa med all vår glans, inifrån och ut, där vi vågar, oavsett vad andra tycker. 

Nu är bollen i rullning... och jag tar gärna emot hjälp.
Jag har verkligen något att erbjuda världen och jag hoppas människorna i den börjar inse det.

Kärlek till dig, medmänniska. 



 


Related

världen 1105192787053180926

Skicka en kommentar Default Comments

emo-but-icon

Följ 100% Charlotte

Charlotte Cronquist

Charlotte Cronquist
Bloggen för dig som vill få ut det mesta av livet. Författaren och coachen Charlotte Cronquist lär dig hur du får bättre relationer och hur du kan älska livet mer. Blogposts in English available.

onlinekurser

coaching

prenumerera

100%-podden

Leta i den här bloggen

Få nya inlägg

Prenumerera på 100% Charlotte

Besökare (sidantal)

item