charlottecronquist

Adventskalender: 24 tankar om döden. 24.

  To be idle is a short road to death and to be diligent is a way of life; foolish people are idle, wise people are di...











 

To be idle is a short road to death and to be diligent is a way of life; foolish people are idle, wise people are diligent.
Buddha



24. Medborgare om etthundra år finns du ej längre till

Somliga går med trasiga skor
Säg, vad beror det på?
Gud fader som i himmelen bor
Kanske vill ha det så

Gud fader som i himmelen bor
Blundar och sover sött
Vem bryr sig om ett par trasiga skor
När man är gammal och trött?

Vem bryr sig om hur dagarna går?
De vandrar som dem vill
Medborgare om etthundra år
Finns du ej längre till

Då har nån annan tagit din stol
Det vet du inte av
Du känner varken regn eller sol
Ner i din mörka grav

Vem bryr sig om hur nätterna far?
Jag bryr mig inte ett spår
Bara jag får ha mitt ansikte kvar
Dolt i min älsklings hår

Jag är en tvivelaktig figur
Duger ej mycket till
Bakom ett hörn står döden på lur
Han tar mig när han vill

Somliga går med trasiga skor
Tills de har slutat gå
Djävulen som i helvetet bor
Får sig ett gott skratt då







  I år bjuder Charlotte Rudenstam på en annorlunda adventskalender. Hon låter dig reflektera över livet och döden i korta ord, sånger och annat som hon associerar till döden.

Bidra gärna med dina reflektioner i kommentarsfältet.

Related

trasiga skor 348515845349368841

Skicka en kommentar Default Comments

emo-but-icon

Följ 100% Charlotte

Charlotte Cronquist

Charlotte Cronquist
Bloggen för dig som vill få ut det mesta av livet. Författaren och coachen Charlotte Cronquist lär dig hur du får bättre relationer och hur du kan älska livet mer. Blogposts in English available.

onlinekurser

coaching

prenumerera

100%-podden

Leta i den här bloggen

Få nya inlägg

Prenumerera på 100% Charlotte

Besökare (sidantal)

item