charlottecronquist

Adventskalender: 24 tankar om döden. 8.

When you're dead, you're dead. That's it.  Marlene Dietrich  8. Döden är ett tillfälligt avbrott i vår gemenskap Döde...



When you're dead, you're dead. That's it. 

Marlene Dietrich 




8. Döden är ett tillfälligt avbrott i vår gemenskap

Döden betyder ingenting. 
Jag har bara dragit mig tillbaka till ett annat rum. 
Jag är Jag, Du är Du. 
Allt vi var för varandra, det är vi fortfarande. 
Kalla mig vid mitt vanliga namn. 
Tala till mig sådär som Du alltid gjort. 
Ändra inte Ditt tonfall, Håll sorgen borta från Din röst. 
Skratta som vi alltid har gjort. 
Var med mig. Le mot mig. Tänk på mig. 
Låt alltid mitt namn finnas med Er där hemma. 
Uttala det som ingenting hänt, sorglöst Utan spår av skuggor. 
Låt livet gå vidare med samma innebörd som tidigare. 
Det går vidare därför att det måste gå vidare. 
Döden är ju ändå bara ett tillfälligt avbrott i vår gemenskap. 
Varför skulle du sluta tänka på mig för att Du inte längre kan se mig. 
Jag väntar på Dig någonstans väldigt nära. 
Allt är väl. 
Henry Scott-Holland


I år bjuder Charlotte Rudenstam på en annorlunda adventskalender. Hon låter dig reflektera över livet och döden i korta ord, sånger och annat som hon associerar till döden.

Bidra gärna med dina reflektioner i kommentarsfältet.



Related

döden 2235733672157354188

Skicka en kommentar Default Comments

emo-but-icon

Följ 100% Charlotte

Charlotte Cronquist

Charlotte Cronquist
Bloggen för dig som vill få ut det mesta av livet. Författaren och coachen Charlotte Cronquist lär dig hur du får bättre relationer och hur du kan älska livet mer. Blogposts in English available.

onlinekurser

coaching

prenumerera

100%-podden

Leta i den här bloggen

Få nya inlägg

Prenumerera på 100% Charlotte

Besökare (sidantal)

item