charlottecronquist

Jippie! Fin recension från BTJ.

I går eftermiddag kom ett mejl som gjorde mig så glad. Det var en recension av 100% Charlotte – Ta ditt inre ledarskap från BTJ. ...



I går eftermiddag kom ett mejl som gjorde mig så glad.
Det var en recension av 100% Charlotte – Ta ditt inre ledarskap från BTJ.
BTJ är de som levererar böcker till svenska bibliotek.
Så här startar Anna Sjöstrands omdöme:
”Först tänker jag att sådana här självhjälpsböcker har jag sett förut, ännu ett recept på en inre quick fix. Efter en stunds läsning kommer berättelserna åt mig, de gör ont. Det finns en värme och ärlighet i Charlotte Rudenstams text som gör att det är svårt att värja sig.”

Det här med att satsa på egna böcker är verkligen en lektion i att våga satsa och våga tro på sina ord.
100% Charlotte är den andra boken jag väljer att ge ut på eget förlag. Den första var Ingen skam i kroppen – frigör din sexuella kraft.
Efter att ha fått flera böcker utgivna på andras förlag gjorde en rad omständigheter att jag valde att satsa eget med Ingen skam i kroppen. Och det är verkligen speciellt att veta att ALLA böcker som någon läser först har varit i mina händer. Att jag har varit med i hela processen och att lagret av böcker finns här hemma. Det ger mig också verkligen överblick över bokförsäljandets alla faser och saker som kan avgöra hur stor publik en bok får.

Mediauppmärksamhet är exempelvis viktigt. Varje gång det står om mig i tidningen så kan jag märka att det säljs några exemplar av en bok. 100% Charlotte har ännu inte uppmärksammats i medier och det ska bli intressant att se vad medieexponering kommer att ge.

Det är också viktigt att få en recension av BTJ, som servar biblioteken med böcker. Och bara för att en bok lämnas in till BTJ är det ingen garanti för en recension. Ingen skam i kroppen fick en fin recension, vilket ledde till – med mina mått mätt – stor försäljning (mer än 100 ex finns spridda på landens bibliotek).

Nu har alltså 100% Charlotte fått en fin recension och jag hoppas att det kommer att bidra till att fler får boken i sin hand. Jag tycker ju uppenbarligen att den har ett viktigt budskap och de läsarreaktioner jag hittills fått har varit överväldigande positiva.
Anna Sjöstrand fortsätter skriva, i Häftepos 14109031:

”Utan att böja sig för konventioner och "lämpliga" ämnen talar författaren
öppet om sex, skam, ilska, sanning och relationer. Om hur invanda tankemönster och förbjudna känslor styrt
henne i vardagen och hur hon blivit helare genom att acceptera sina känslor och sin sårbarhet. Meditation, tantrisk
tradition och jungiansk psykologi går som stråk genom boken men i första hand är det Charlotte själv som tar
plats. Och just detta lämnar utrymme för läsarens egna erfarenheter.  /…/
En bok att läsa innan man somnar, eller kanske ännu hellre på morgonen.”

Köp gärna ditt eller dina exemplar av mina böcker. Om du vill skickar jag med en personlig hälsning (men ange önskemålet om det). Här kan du både köpa 100%Charlotte – Ta ditt inre ledarskap samt Ingen skam i kroppen – frigör din sexuella kraft.

PS: Jag är också en av 20 Värdefulla röster i antologin med samma namn. En fantastisk samling sanna berättelser från kvinnor som äntligen vågar se sitt värde. Köp gärna den också!

Jag är en del av #blogg100. Detta är dag 18.

Related

recension 5346256930795300744

Skicka en kommentar Default Comments

emo-but-icon

Följ 100% Charlotte

Charlotte Cronquist

Charlotte Cronquist
Bloggen för dig som vill få ut det mesta av livet. Författaren och coachen Charlotte Cronquist lär dig hur du får bättre relationer och hur du kan älska livet mer. Blogposts in English available.

onlinekurser

coaching

prenumerera

100%-podden

Leta i den här bloggen

Få nya inlägg

Prenumerera på 100% Charlotte

Besökare (sidantal)

item