charlottecronquist

Ett nytt boklass har anlänt.

Det är en speciell känsla att trycka iväg mejlet där jag beställer fler böcker. Det innebär att jag tror på boken, tror på mig själv...



Det är en speciell känsla att trycka iväg mejlet där jag beställer fler böcker.
Det innebär att jag tror på boken, tror på mig själv och tror att människor i världen vill ta emot den.
Det ligger en väldig massa tillit i den där lilla tangenttryckningen.
Jag vågar.


Igår hörde jag en bestämd knackning på dörren. Jag tittade ut och såg en stor gul lastbil och jag visste att de nyligen beställda böckerna hade anlänt.

Jag tog emot leveransen, skrev de krumelurer som krävdes i handdatorn och sedan kunde jag stå där i hallen, omgiven av bokpaket och doften av wellpapp. Kartonger som snart kommer att öppnas, bokryggar som jag kommer att smeka, insidor som jag kommer att signera – till den som önskar. Det är som att dessa kartonger är ett löfte om framtiden och samtidigt utgör de ett konkret exempel på framtidstro. För dessa böcker ska bara mellanlanda hos mig, för att senare nå ut i världen.

Det är speciellt att äga praktiskt taget hela processen själv (utom just tryckningen). Att veta att alla ex av 100% Charlotte – Ta ditt inre ledarskap kommer att vara berörd av mig, innan jag sänder den vidare till beställaren. Många gånger vet jag inte vem slutkunden är, eftersom jag levererar till både bibliotek och bokhandlare, men ändå, finns ett dubbelt avtryck av mig med där – dels i orden och dels i den där korta stunden av att packa om boken.

Nyligen hände det mig att en bokkund frågade mig om jag kunde signera en bok hon tidigare hade köpt. I det här fallet var det Ingenskam i kroppen – frigör din sexuella kraft. Självklart ville jag det. Så kom hon med boken. Den var fylld av små markeringslappar, som visade viktiga eller intressanta avsnitt i boken. Mitt hjärta svällde så då, att jag som författare får titta in lite hos en läsare och faktiskt se hur mycket boken betyder för henne.

Det är sådana små ögonblick som gör att jag fortsätter, som gör att jag känner tillit till att mina böcker behövs. Och den behövs emellanåt, när det känns som att lagren samlar damm och jag ifrågasätter alla investeringar i tid och kraft som jag gör genom att vara författare och förläggare i ett.

Så välkommen till min lilla bokaffär. Där finns böcker som är skrivna av mig och så finns där antologin Värdefulla röster – där jag är en av 20 kvinnors röster. Signerar gör jag givetvis gärna.

Nu ska jag lämna skrivbordet för att sända iväg ett par beställningar.

Ha en underbar dag.

Jag är en del av #blogg100. Detta är dag 68.


Related

livet 7955955242906407467

Skicka en kommentar Default Comments

emo-but-icon

Följ 100% Charlotte

Charlotte Cronquist

Charlotte Cronquist
Bloggen för dig som vill få ut det mesta av livet. Författaren och coachen Charlotte Cronquist lär dig hur du får bättre relationer och hur du kan älska livet mer. Blogposts in English available.

onlinekurser

coaching

prenumerera

100%-podden

Leta i den här bloggen

Få nya inlägg

Prenumerera på 100% Charlotte

Besökare (sidantal)

item