charlottecronquist

Charlottes frågelåda: Jag är så rädd att göra bort mig.



Hur reagerar du i mötet med en retsticka?
En sådan där person som vet precis vad som träffar och vad som svider?
Och då du känner svidet, trots att du vet att retstickan levererat med kärlek?

Bästa medicinen mot det är nog helt enkelt att vara mindre lättsårad, att ta det andra säger med en klackspark och emellanåt gapflabba åt sig själv.
Den här gången har jag fått en fråga om rädslan för att göra bort sig – och den menar jag tangerar det som sker i mötet med retstickan.
Hur skulle livet bli när du tar åt dig mindre av vad andra tycker och tänker? Vem bestämmer om du har gjort bort dig eller inte? Det tycker jag är ett intressant tankespjärn. Eller vad säger Helena Roth?

Vill du få svar på en av dina frågor - kontakta mig.
Vill du se andra frågor jag har svarat på - kolla här.
Vill du veta mer om mig i rollen som coach - läs mer här.

Love
Charlotte


Related

frågelåda 1107652828820030219

Skicka en kommentar Default Comments

emo-but-icon

Följ 100% Charlotte

Charlotte Cronquist

Charlotte Cronquist
Bloggen för dig som vill få ut det mesta av livet. Författaren och coachen Charlotte Cronquist lär dig hur du får bättre relationer och hur du kan älska livet mer. Blogposts in English available.

onlinekurser

coaching

prenumerera

100%-podden

Leta i den här bloggen

Få nya inlägg

Prenumerera på 100% Charlotte

Besökare (sidantal)

item