charlottecronquist

Fri fredag: En sexuellt frigjord kvinna har egen-tid.






Nyligen stötte jag på ett inlägg av Ev'Yan Whitney där hon går igenom 14 kvaliteter som kännetecknar en sexuellt frigjord kvinna.
Listan med kvaliteter inspirerar mig. Därför ska jag, under vinjetten Fri Fredag, presentera de 14 kvaliteterna på mitt sätt.


Hon ser till att ha tid ensam med sig själv. I själva verket så föredrar hon ibland att vara ensam, för att hon vet att det är i ensamheten som magin kan uppstå, det är då hon lär känna sig själv mer. Hon går och äter lunch med sig själv, med en bok eller med sin dagbok. Hon stjäl några ögonblick i sitt dagliga liv för att ta kontakt med den andliga delen av sig - genom dans, meditation, lek eller genom att gå inåt. Hon tillåter ingenting att komma i vägen för hennes egen-tid. Hon kräver egentid.

Du är den viktigaste personen i ditt liv och därför är det viktigt att du tar hand om dig själv, att du pysslar om dig själv, att du ser till att det finns utrymme att vara du.

Du lever en mikrosekund på denna jord och frågan är om du ska springa som en skållad råtta under den tiden, i jakt på pengar, status eller något annat? Kanske det är så att du emellanåt behöver välja ett fokus som handlar om närvaro, stillhet och många slags njutningar.

Jag minns när jag gick ifrån att känna mig panikslagen av att vara ensam, till att i dag gilla det. Då och då väljer jag att vara ensam med mig själv och känslan blir förhöjd då jag mediterar. Då går jag in i mitt inre rum och tillåter mig att bara andas.

Om du har vikt för lite egen-tid, föreslår jag att du NU, gör utrymme i din almanacka för dig själv. Tänk om du kan ge dig själv en dag i veckan, när du känner dig fri att göra vad du vill. En helig tid, som du alltid ger dig själv. Eller en halvtimme om dagen? Välj en tidsmängd som passar dig och fullfölj sedan. Ta gärna in njutning i din egen tid.

För du är värd att vara du.  Fullt ut.



Charlotte Rudenstam är coach, författare och föreläsare som vill bidra till att du älskar livet. Hon skapar 100%-podden där du möter fantastiska människor som älskar livet. Författare till böcker som ”100 % Charlotte – Ta ditt inre ledarskap” och”Ingen skam i kroppen – frigör din sexuella kraft”.

Related

sexualitet 9168134460919783727

Skicka en kommentar Default Comments

emo-but-icon

Följ 100% Charlotte

Charlotte Cronquist

Charlotte Cronquist
Bloggen för dig som vill få ut det mesta av livet. Författaren och coachen Charlotte Cronquist lär dig hur du får bättre relationer och hur du kan älska livet mer. Blogposts in English available.

onlinekurser

coaching

prenumerera

100%-podden

Leta i den här bloggen

Få nya inlägg

Prenumerera på 100% Charlotte

Besökare (sidantal)

item