charlottecronquist

Vill du flörta med en vulva?





Hur vill du helst flirta?
Använder du helt enkelt en variant på en vanlig smiley, eller vill du ha något mer specifikt.
Hos Flirtmoij har de nu valt att skapa en serie ikoner som ska uppmuntra till flirtande. 
Det senaste på repertoaren är emoijs som föreställer vulvor.
Så nu kan du, oavsett eget kön, flörta med en vulva.

Jag läser en artikel i The Verge om hur det kom sig att Jeremy Yingling och Katy McCarthy började rita vulvor i sin serie Flirtmoijs (där kan du ladda ner några egna utan kostnad).
Det är spännande och lite fascinerande att se hur de närmade sig uppgiften.

Det finns ju en massa föreställningar om hur vulvor ser ut, eller borde se ut. Många kvinnor har idéer om sina egna. Är min fin? Är min normal? Hur mycket hår ska jag ha på min vulva? Är det okej att behålla håret? Är färgen på min vulva som den ska? 
Så Jeremy och Kathy fick helt enkelt föra research ute på nätet, innan de började skapa sina ikoner. Ganska snabbt insåg det att vulvor är lika individuella som anstikten och det är vad du ju kan se av de 15 flirtmoijs de till slut tog fram.

De började rita ganska symmetriska vulvor, men när de fick feedback från en kvinna om en mer asymmetrisk sa hon: "Den ser ut som min", så insåg de att detta är viktigt att visa i ikonerna. Alltså att vulvor kan se väldigt olika ut.

På bilden ser du alltså deras kollektion, med och utan hår, med stora och små blygdläppar, i olika färger.
Rätt gulliga eller hur? Undrar hur till exempel Facebook-censuren hanterar ikoner av det här slaget ;)


Related

sexualitet 6727417932366673461

Skicka en kommentar Default Comments

emo-but-icon

Följ 100% Charlotte

Charlotte Cronquist

Charlotte Cronquist
Bloggen för dig som vill få ut det mesta av livet. Författaren och coachen Charlotte Cronquist lär dig hur du får bättre relationer och hur du kan älska livet mer. Blogposts in English available.

onlinekurser

coaching

prenumerera

100%-podden

Leta i den här bloggen

Få nya inlägg

Prenumerera på 100% Charlotte

Besökare (sidantal)

item