charlottecronquist

Släpp taget i dag.


Vissa veckor är speciella.
Det är en tid då många är lediga.
Då många har en möjlighet att vila, att umgås och att bara vara.
Samtidigt kan det vara lätt att ha idéer om hur livet ska vara.
Om vad som ska göras.
Om hur framtiden ska utformas.

Det jag vill uppmuntra dig till i dag är att ta emot livet som det är. Att inte försöka fixa till det. Att upptäcka vad livet vill säga dig just idag.
Ibland väljer jag att låta livet gå så snabbt att jag tappar bort de små meddelandena jag har en möjlighet att få när jag lägger örat till marken och bara lyssnar.
Dagens lilla klipp är ett exempel på att göra tvärtom. Här släpper jag taget om något, tillåter en tanke att tränga igenom, som jag vanligtvis antagligen hade missat.
Vad skulle du kunna lägga märke till när du tillåter dig att släppa taget, för en stund?




Kärlekstankar från Charlotte Cronquist. 

Related

meditation 8048217141904921559

Skicka en kommentar Default Comments

emo-but-icon

Följ 100% Charlotte

Charlotte Cronquist

Charlotte Cronquist
Bloggen för dig som vill få ut det mesta av livet. Författaren och coachen Charlotte Cronquist lär dig hur du får bättre relationer och hur du kan älska livet mer. Blogposts in English available.

onlinekurser

coaching

prenumerera

100%-podden

Leta i den här bloggen

Få nya inlägg

Prenumerera på 100% Charlotte

Besökare (sidantal)

item