charlottecronquist

Sexualitet: Hur är det att älska med någon som saknar blockeringar i underlivet?





De allra flesta har ett osynligt pansar i sina kroppar.
Ett pansar som har kommit dit för att du ska slippa känna smärta eller för att hantera smärta när den uppstår.
Pansaret skapar blockeringar i kroppen, som bland annat gör det svårare att njuta. I de flesta tantraskolor jag har mött används termen dearmorering. Då handlar det om att ta bort det pansar (armor) som människor har i kroppen. En del av kroppen där pansaret och blockeringarna samlas är givetvis i underlivet. Till exempel i och runt vagina, runt kuken och i och runt analöppningen.


En del av detta pansar består av känslor av skuld och skam, men det kan också handla om att kroppen har blivit utsatt för olika former av våld eller kränkningar.

När en kvinna har mycket pansar i sin vagina kan det dels leda till att hon har svårt att känna något vid samlag, dels att samlag kan skapa olika former av smärta.

Insidan av vaginan kan ha många punkter som är blockerade, som bildar detta pansar och ett av sätten att dearmorera är att massera de blockerade punkterna.

Detta görs på olika sätt i olika traditioner. Ibland handlar det om att handfast trycka på punkterna, lite av akupressur, ibland om att få dessa blockeringar att hävas genom njutning och till exempel användande av en dildo.

Hur lätt är det att njuta av sex för en kvinna när det smärtar eller när vagina är ganska okänslig eller en kombination av dessa? Ganska svårt skulle jag vilja säga.

Sedan jag klev in i de tantriska rummen för mer än tio år sedan och började ta emot olika former av tantramassage, har det hänt underverk med min vagina. Det är som att den delen av kroppen varit relativt avstängd, nästan som sovande under många år. Visserligen hade jag lärt mig att njuta på många sätt, men traditionella samlag med penetration kändes egentligen ganska trist, för att jag hade svårt att känna vad som hände där djupt inne i mig.

Ju mer dearmorerad min vagina har blivit, desto mer känsel har hon fått. Dessutom har dearmoreringen öppnat för fler förnimmelser, där jag betraktar somliga av dem som djupt andliga. Det är som att vaginan nu är mer levande än någonsin tidigare, som att det är ett mjukt, mottagligt, rörligt väsen som ger respons på olika stimuli och som ibland tycks agera pulserande helt på egen hand.

Det har fått mig att fundera på skillnaden mellan att ha eller möta en dearmorerad vagina, jämfört med en där pansaret är kvar. Jag föreställer mig att det kan kännas en skillnad som är både fysiskt påtaglig, men också en energiskillnad, där det är lättare för dem som älskar att känna kontakt också på ett andligt plan.

En av de platser inne i vagina som smärtar för många kvinnor är livmodertappen. Den kan kännas som något hårt och slutet. Om någon berör en kvinna där kan resultatet bli att hon skriker av smärta. När det området blir avslappnat händer något nästan magiskt. Då är det som att livmodertappen öppnar sig och det är möjligt att i samlag nå djupt in i kvinnans allra heligaste och där finns mycket djup njutning och läkning att hämta.

Med en mjuk livmodertapp går det att komma till njutning både vid stillsamt sex , vid onani, men också vid mer energikrävande och atletiskt sex.

En kvinnas yoni, hennes fitta, hennes vagina, är verkligen förunderlig. Det är verkligen en plats att lära känna, inte minst för kvinnan själv.

För mig personligen är det också så att jag upptäcker att det finns ett samband mellan att släppa pansar och blockeringar i kroppen och hur själva livet ser ut och känns. Så fri till kropp och tanke som jag känner mig i dag, så fri att göra vad jag önskar, att gå för mina ja, har jag inte varit med om tidigare. 
Jag är övertygad om att min yoni skulle viska till mig: Ja, du har rätt Charlotte, det är dags att återerövra platsen där kvinnans njutning finns.

Charlotte Cronquist är kärlekskrigare

Love is the answer

Related

sexualitet 3402330367623665454

Skicka en kommentar Default Comments

emo-but-icon

Följ 100% Charlotte

Charlotte Cronquist

Charlotte Cronquist
Bloggen för dig som vill få ut det mesta av livet. Författaren och coachen Charlotte Cronquist lär dig hur du får bättre relationer och hur du kan älska livet mer. Blogposts in English available.

onlinekurser

coaching

prenumerera

100%-podden

Leta i den här bloggen

Få nya inlägg

Prenumerera på 100% Charlotte

Besökare (sidantal)

item