charlottecronquist

100%-podden möter Herman Ottosson #79





Första gången jag möter Herman Ottosson är jag lite rädd för honom. Det är något hos honom som gör mig osäker. Långt senare anar jag att det som skapade en känsla av osäkerhet i mig, delvis kan ha varit den osäkerhet som jag uppfattade hos Herman.

Jag visste vem han var långt innan vi träffades personligen och hade ätit på Hermans på Fjällgatan några gånger, den vegetariska restaurangkedja han drev tidigare.

Nu, och det var för några år sedan, hade han skapat Raw man - en kurs för män som vill finna syftet med livet och som vill attrahera kvinnor genom att stå i sin maskulina energi.
Jag har minnen från en festival jag arrangerade, då män och kvinnor en eftermiddag var uppdelade och fick gå på olika workshoppar. Medan jag befann mig i ett lugnt space tillsammans med andra kvinnor, ledde Herman en raw man-workshop så där 100 meter bort. Vi hörde vrålen från tältet och undrade vad som hände. Efteråt mötte jag en man som flämtade lite när han andades, för han lyckades bryta ett revben när han stod i sin maskulina kraft.

Kanske hade jag med det minnet i det där första mötet med Herman. Minnet av de råa urvrålen från män. Vrål som faktiskt skrämde mig en del. Min rädsla smalt snabbt undan.

När det nu var dags igen hade det gått några år. Mycket hade hunnit hända i både mitt och Hermans liv. Som att han blivit pappa. Och den Herman jag möter denna gång utstrålar ett lugn och en stark inneboende kraft och det som verkar ha smält bort är ett behov att hävda sig, som jag upplevde förra gången. Det är som att jag möter den som är Herman denna gång.

Möt Herman Ottosson i ett samtal om livet, om kraften i våra kroppar och om vad faderskap kan betyda för en polaritetstränare.

Här hittar du mer om Raw man.

Lyssna till podden i ljudspelaren:



Om det inte går att lyssna i din webbläsare, kan du pröva här istället.
Eller ännu hellre prenumerera på podden! Det kan du göra här.






Varför 100%-podden?

För att jag älskar det och för att jag vill bidra till att fler väljer att leva fullt ut.

100%-podden är ett fantastiskt projekt, där jag får möta härliga människor. Det är också en hel del jobb med det. Hitta 100%-are, möta dem, redigera avsnitten, sända dem, marknadsföra dem. Det är som att jag är en egen liten radiokanal - och allt gör jag på min fritid och för att jag älskar det. Sedan starten 2015 har jag mött fler än 100 personer och varje möte är unikt. 

Samarbeta kring 100%-podden

Jag söker samarbetspartners som kan bidra till att sprida podden mer, skapa ekonomi för podden och göra det lättare att inspirera fler att bli 100%-are. Ta kontakt med mig så hittar vi samarbetsformer. 

Prenumerera på 100%-podden


Det är helt gratis att prenumerera på 100%-podden. Det finns närmare 100 avsnitt som du kan finna och lyssna på i egen takt. De flesta är på svenska och så finns det ett tiotal på engelska.

Här startar du din prenumeration - så att du bekvämt kan lyssna i din smarttelefon eller på din surfplatta. 

Recensera 100%-podden!

Ett sätt att få ökad uppmärksamheten för en podcast är att du recenserar den. Det enda du behöver göra är att klicka på podden i din podcastapp och så skrolla dig fram till recensioner. Det allra enklaste är att klicka i ett antal stjärnor (gärna fem!) och om du har tid eller lust kan du också skriva några rader. Ju fler recensioner, desto mer syns 100%-podden bland andra poddar! (Går lättast att göra från en mobiltelefon).

Bidra till 100%-podden

Swisha ett bidrag (en gåva) till mig på 070322 42 42. Skicka valfri summa och skriv "gåva 100podden" och gärna din e-postadress.

100%-podden är ett fantastiskt projekt, där jag får möta härliga människor. Det är också en hel del jobb med det. Hitta 100%-are, möta dem, redigera avsnitten, sända dem, marknadsföra dem. Det är som att jag är en egen liten radiokanal - och allt gör jag på min fritid och för att jag älskar det. Så tacksam när du får impulsen att bidra <3


Gilla 100%-podden
100%-podden har en gilla-sida på Facebook.

Gilla gärna den. Klicka här så kommer du till sidan.

Tipsa om fler 100%-are

Tipsa gärna om fler personer som är 100%-are och hur jag kan komma i kontakt med dem. 



Charlotte Cronquist är kärlekskrigare
Love is the answer

Related

100%-podden 1295516132961258530

Skicka en kommentar Default Comments

emo-but-icon

Följ 100% Charlotte

Charlotte Cronquist

Charlotte Cronquist
Bloggen för dig som vill få ut det mesta av livet. Författaren och coachen Charlotte Cronquist lär dig hur du får bättre relationer och hur du kan älska livet mer. Blogposts in English available.

onlinekurser

coaching

prenumerera

100%-podden

Leta i den här bloggen

Få nya inlägg

Prenumerera på 100% Charlotte

Besökare (sidantal)

item