charlottecronquist

100%-podden möter Sofia Sjöblom #91






Det är ungefär tio år sedan jag hörde Sofia Sjöbloms skratt för första gången. Naturligtvis var det smittsamt. Denna förmåga till skratt är en helt underbar egenskap och något som i sig - och från början - gjorde mig nyfiken på henne.

Den gången visste jag inte att hon också sysslade med andning, frigörande andning och var andningspedagog. Senare har jag både anlitat henne i rollen som andningspedagog och själv andats med henne. Så hon är en av de personer som hjälpt mig att praktiskt och fysiskt erfara andningens betydelse.

Sofia Sjöblom har gjort en spännande och vindlande livsresa och har ständigt nya projekt på gång. Då och då överskattar hon sina egna krafter och får vila en stund för att hämta hem sig. Jag är så tacksam över att tillhöra Sofias vänkrets, för förutom skratt, gråt och andning, så är hon också en fantastisk lyssnare, en varm och go människa och hon kan få den mest stirriga person att gå ner i varv.

Möt Sofia, som gjort det mesta från att simma med delfiner till att bo på hög höjd bland ursprungsbefolkning i Sydamerika.

Är du nyfiken på andning och annat Sofia gör - gör ett besök på hennes hemsida Aifos. Den finner du här.
Breathe into your life
Inspiraktiva andningspedagogutbildning


Lyssna till podden i ljudspelaren:


Om det inte går att lyssna i din webbläsare, kan du pröva här istället.
Eller ännu hellre prenumerera på podden! Det kan du göra här.

Download

Varför 100%-podden?

För att jag älskar det och för att jag vill bidra till att fler väljer att leva fullt ut.

100%-podden är ett fantastiskt projekt, där jag får möta härliga människor. Det är också en hel del jobb med det. Hitta 100%-are, möta dem, redigera avsnitten, sända dem, marknadsföra dem. Det är som att jag är en egen liten radiokanal - och allt gör jag på min fritid och för att jag älskar det. Sedan starten 2015 har jag mött fler än 100 personer och varje möte är unikt.

Samarbeta kring 100%-podden

Jag söker samarbetspartners som kan bidra till att sprida podden mer, skapa ekonomi för podden och göra det lättare att inspirera fler att bli 100%-are. Ta kontakt med mig så hittar vi samarbetsformer.

Prenumerera på 100%-podden


Det är helt gratis att prenumerera på 100%-podden. Det finns närmare 100 avsnitt som du kan finna och lyssna på i egen takt. De flesta är på svenska och så finns det ett tiotal på engelska.

Här startar du din prenumeration - så att du bekvämt kan lyssna i din smarttelefon eller på din surfplatta.

Recensera 100%-podden!

Ett sätt att få ökad uppmärksamheten för en podcast är att du recenserar den. Det enda du behöver göra är att klicka på podden i din podcastapp och så skrolla dig fram till recensioner. Det allra enklaste är att klicka i ett antal stjärnor (gärna fem!) och om du har tid eller lust kan du också skriva några rader. Ju fler recensioner, desto mer syns 100%-podden bland andra poddar! (Går lättast att göra från en mobiltelefon).

Bidra till 100%-podden

Swisha ett bidrag (en gåva) till mig på 070322 42 42. Skicka valfri summa och skriv "gåva 100podden" och gärna din e-postadress.

100%-podden är ett fantastiskt projekt, där jag får möta härliga människor. Det är också en hel del jobb med det. Hitta 100%-are, möta dem, redigera avsnitten, sända dem, marknadsföra dem. Det är som att jag är en egen liten radiokanal - och allt gör jag på min fritid och för att jag älskar det. Så tacksam när du får impulsen att bidra <3


Gilla 100%-podden
100%-podden har en gilla-sida på Facebook.

Gilla gärna den. Klicka här så kommer du till sidan.

Tipsa om fler 100%-are

Tipsa gärna om fler personer som är 100%-are och hur jag kan komma i kontakt med dem.



Charlotte Cronquist är kärlekskrigare
Love is the answer

Related

100%-podden 4800616906248040303

Skicka en kommentar Default Comments

  1. Ja, det är verkligen skillnad på andning och andning!

    SvaraRadera
  2. Så vackert där i början med texten som du tillägnar din vän :). Så viktigt att uppskatta sina vänner :)

    SvaraRadera
  3. Så oerhört korkat att jag skall be nån hämta korkskruven.

    SvaraRadera

emo-but-icon

Följ 100% Charlotte

Charlotte Cronquist

Charlotte Cronquist
Bloggen för dig som vill få ut det mesta av livet. Författaren och coachen Charlotte Cronquist lär dig hur du får bättre relationer och hur du kan älska livet mer. Blogposts in English available.

onlinekurser

coaching

prenumerera

100%-podden

Leta i den här bloggen

Få nya inlägg

Prenumerera på 100% Charlotte

Besökare (sidantal)

item