charlottecronquist

Sexualitet: Jag snuddar vid ett annat universum




Hela kroppen är orgasmisk, hela jag är orgasmisk.
Det är då det händer, förnimmelsen av att vara i kontakt med något som är så mycket större än jag.
Jag brukar kalla det för att ha sex med gud eller att älska med det gudomliga.


Det finns många stunder som jag förstår varför jag har skapat Lekfull tantra, varför lekfullhet, nyfikenhet och en känsla av förundran är något som följer mig i livet. Det finns stunder då jag upplever närvaron genom varje cell, inifrån och ut, utifrån och in. Hela min kropp är aktiverad, det är som att cellerna andas, vibrerar, samtalar. Det är som att förnimmelserna når genom alla kroppens lager, alla hinnor, alla ben, genom blodomloppet, genom körtlarna, genom organen, genom huden, genom allt.

På ett sätt blir det som att min kropp upplöses, samtidigt som den är som mest påtaglig. Jag känner värmen i kroppen, njutningen i kroppen, beröringen av kroppen, energin i kroppen, kåtheten i kroppen och så allt det som jag inte hittar ord för.

Om någon skulle betrakta mig i det ögonblicket skulle de se en varm och svettig kvinna, som nyss har älskat och som nu ligger sked med sin man. Hon känner hans varma kropp mot hennes rygg och kroppen skälver och skakar fortfarande i orgasmiska vågor. Livet är så ytterst, ytterst påtagligt.

Det är då det händer. Jag upplever att jag är i två universum samtidigt. Jag ligger uppenbarligen svettig i en säng och samtidigt är det som att halva min kropp är inne i ett svart och stjärnfyllt universum. Just det är alls inte nytt för mig. Jag har många gånger haft förnimmelsen av att ha sex med det gudomliga och det kan ske i meditation, frigörande andning, vid självkärlek eller älskog – och nästan alltid när jag varit i ett orgasmiskt tillstånd.

Det nya den här gången är att jag upplever att det är som en tunn, tunn slöja mellan det universum jag lever i, och detta andra universum, där jag är fri att röra mig bortom tid och rum. Jag ser slöjan, som är som en genomskinlig bubbla. Jag kan inte riktigt avgöra vilket material den är gjord av, men den är ultratunn och genomskinlig, som vore den gjord av samma material som en kontaktlins.

I detta ögonblick har jag tillgång till båda universum och jag ser alltså hinnan, bubblan, slöjan som är det enda som skiljer dem åt. Jag är så nära denna gräns att den för första gången blir synlig och tydlig för mig. Och det jag förstår, om detta går att förstås, är att andra universum finns så där nära oss hela tiden, det är bara det att vi inte är i kontakt med dem, vi har inte den blicken, eller den medvetenheten, eller vad det nu är som gör att vi inte ser det, trots att vi bara kan sträcka ut handen för att känna den. Jag får bilden av att bubblans kant, slöjan, ibland är tätt inpå kroppen och att det går att vara på båda ställena samtidigt när en människa är orgasmisk och att bubblans gräns ibland är lite längre bort, men egentligen aldrig längre bort än att det går att nå den med en utsträckt arm.

När jag skriver detta påminns jag om förnimmelser om fler universum som jag har haft. Kanske finns det fler tunna hinnor som vi kan se, fler universum att besöka, om vi bara är där med allt det som är vi? Kanske är det så att jag, när jag är där, i dessa upplevelser möter min egen själ, eller liksom förkroppsligar min egen själ, att jag kan uppleva det för att själen blir mer påtaglig i orgasmiskheten.

Jag har inga svar. Jag vet inte. Jag vet bara att de här förnimmelserna jag får känns verkliga. Det är inte som drömmar eller fantasier. Det är något som är. Och jag är förundrad och tacksam. Och faktiskt lite, lite blyg. Jag vet ju inte hur vanligt detta är. Känslan av andra medvetandenivåer, andra universum och kanske andra frekvenser.

Berätta gärna för mig om du har liknande upplevelser. Det vore roligt och intressant att samla dem, samtala om dem, förundras – och njuta av dem.

Charlotte Cronquist är kärlekskrigare
Love is the answer


Lekfull tantra är ett sätt att lekfullt möta njutning. Det finns en grundläggande onlinekurs som är extra bra för dig som är nybörjare. Boken är just färdigskriven och jag samlar startkapital för att trycka första upplagan – du kan bidra genom att förhandsbeställa boken. Det kan du läsa mer om här. Och så finns helgkursen, då du på ett lekfullt sätt och tillsammans med andra utforskar hur tantra kan vara för dig.

Nästa helgkurs sker 22-23 september i Stockholm och det finns platser kvar. Kursen passar både nybörjare och erfarna tantriker. Nakenhet kan förekomma och du får göra många övningar som innebär fysisk kontakt (inom dina gränser). Läs mer om kursen här.

Här är en film jag gjorde när begreppet Lekfull tantra landat i mig, i mitten av februari 2017:



Related

sexualitet 3774489546426631740

Skicka en kommentar Default Comments

  1. Heja heja dig Charlotte! Det låter som en härlig upplevelse och jag är inte riktigt där du är ännu. Men skakningarna i mina organiska upplevelser pågår länge länge. Och ibland kan jag uppleva att de liksom inte alls släpper taget utan bara vilar en stund tills vi älskar igen. Även om det går flera timmar emellan. Så är det ibland inte som att vi har sex olika tillfällen utan att vi bara fortsätter där vi var sist.

    Och till din fråga om liknande upplevelser så kan jag känna så med mina drömmar just nu, att de verkligen är parallella universum där jag passerar den tunna slöjan och spenderar tid och njuter av upplevelser i det parallella universumet på natten. Och väljer att återvända till detta universum på morgnarna.

    Njut vidare :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, jag blir sprittande glad av att läsa din kommentar Tess. Det finns verkligen såå mycket att uppleva, när vi släpper taget. Och jag känner också igen det där... att vara kvar i lusten och kåtheten under timmar... rent av dagar... <3

      Radera

emo-but-icon

Följ 100% Charlotte

Charlotte Cronquist

Charlotte Cronquist
Bloggen för dig som vill få ut det mesta av livet. Författaren och coachen Charlotte Cronquist lär dig hur du får bättre relationer och hur du kan älska livet mer. Blogposts in English available.

onlinekurser

coaching

prenumerera

100%-podden

Leta i den här bloggen

Få nya inlägg

Prenumerera på 100% Charlotte

Besökare (sidantal)

item