charlottecronquist

Sexualitet: Kan du bli kåt av din egen energi?



Jag ligger stilla i sängen och fokuserar min uppmärksamhet på underlivet.
Då vaknar det till liv.
Efter en stund känner jag kåtheten sprida sig i kroppen. Det är så uppenbart att min lust börjar i och med mig.


Jag har lite svårt att somna. Det är sommarvarmt. Mannen sover vid min sida. Våra kroppar har fysisk kontakt, men de är stilla.  Min kropp är fortfarande vaken. Sömnigheten jag kände för en stund sedan har försvunnit och bara tanken på att räkna får för att somna känns trist.

Då föds idén om att göra ett litet experiment. Är det möjligt för mig att tända min egen eld, utan hjälp av beröring eller smekningar?

Hos mig är det så att lusten ständigt är närvarande. Det är lite som glöden som gömmer sig under mossan och som kan antända en skogsbrand. Ibland är glöden på lågfrekvens, men det är som att elden aldrig helt dör.

Det som brukar fungera som tändvätska är smekningar, ögonkontakt, andning, närvaro och ljud.

Nu ligger jag alltså där. Min kropp är sommarvarm och hans sovande kropp är lika varm och skönt avslappnad vid min sida. Jag fokuserar min uppmärksamhet på min andning. Jag känner hur den löper genom mitt system, min kropp. Jag föreställer mig att den går ända ner till mitt kön. Under en period fokuserar jag könet när jag ligger där stilla och andas. Då blir upplevelsen att könet förstoras, vaknar upp och tar eld. Jag förundras över att detta kan ske, till synes utan att något sker.

Jag fortsätter andas, tillåter andningen att hålla den takt den vill och fortsätter fokusera bäckenområdet. Jag ser bilder av eld och värmen i könet blir högre. Då och då känns delar av vagina glödhet. Jag ligger på sidan, är lätt skedad av mannen – delar av hans kropp snuddar vid min rygg. Men förutom det är jag med bara mig.

Jag föreställer mig hur elden sprider sig uppåt genom kroppen, hur den når magtrakten, mellangärdet och hjärtat. Min andning ökar i frekvens och kroppen börjar sakta svänga fram och tillbaka. Jag är både mitt i den här upplevelsen och kan nyfiket bevittna den. Går det att dra elden genom hela kroppen och upp till huvudet? Hur mycket sexuell energi kan jag aktivera bara genom att fokusera på andetagen och på varandet?

Kroppen ändrar sina rörelser från svängningar till vibrationer. Kroppen liksom vibrerar inifrån och ut. Jag vet inte hur mycket av denna vibration som den sovande mannen uppfattar, jag bara nyfiket bevittnar det som sker. Jag lägger en hand på huvudet, gnuggar lite mjukt vid toppen av mitt huvud och upptäcker att vibrationen nått ända hit.

Nu är hela kroppen aktiverad. Könet glöder. Jag är orgasmisk. Medvetet börjar jag andas långsammare. Jag vill behålla den här energin i kroppen, inte släppa ut den. Och jag fascineras av vad som är möjligt att uppleva också i detta varande, i detta icke-görande och känslan av att kåtheten, lusten och den sexuella energin verkligen bor i mig.

Jag är så aktiverad att jag inte kan stanna i sängen. Jag kliver upp, klär på mig, midnattssolen ler mot mig. Jag sitter på bryggan och andas livet i mig. Allting är så nära. Allting känns. Det är som att stunden med min andning öppnat mitt hjärta och min förmåga att förnimma och uppleva ett snäpp till.

Senare tar jag med mig all denna energi till ett möte med mannen. Min inre skogsbrand slår gnistor och jag njuter av de vackra och starka eldslågorna. Fascineras av hur mycket energi som kan härbärgeras i en kropp och vilka gnistor som kan slå när två energifyllda kroppar möts. Nu är det också som att jag förflyttas mellan världar och kan vara på flera platser samtidigt. Livet är magiskt och underbart.


Charlotte Cronquist är kärlekskrigare
Love is the answer 

Related

sexualitet 8859503599228033756

Skicka en kommentar Default Comments

  1. Aahhh, jag gillar det här inlägget! :)
    Att sexualitet är mer än sex: en energi, en närvaro sig själv, med naturen, eller vad som nu råkar finnas i närheten :P Den energin kan göra och tillföra så mycket, och det är synd att samhället så ofta vill begränsa den till sängkammaren <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så sant, och jag tänker nu i värmeböljan är det ju stora möjligheter att ha sex på andra platser. Utomhus tex :)

      Radera
  2. Så intressant att läsa. Jag tror absolut på att vi genom medvetenhet kan styra det mesta. Det är nog därför vissa även har orgasmic births. Att föda barn genom orgasmer, de ser lyckliga och trygga ut skrattar och lyser. Jag tänker att det är vårt inre som släpps fram, med rätt energier :).

    SvaraRadera
    Svar
    1. Om jag hade kunnat göra om mitt liv hade jag så gärna fött mina tre barn orgasmiskt. Men jag var liksom inte där då. <3

      Radera

emo-but-icon

Följ 100% Charlotte

Charlotte Cronquist

Charlotte Cronquist
Bloggen för dig som vill få ut det mesta av livet. Författaren och coachen Charlotte Cronquist lär dig hur du får bättre relationer och hur du kan älska livet mer. Blogposts in English available.

onlinekurser

coaching

prenumerera

100%-podden

Leta i den här bloggen

Få nya inlägg

Prenumerera på 100% Charlotte

Besökare (sidantal)

item