charlottecronquist

Vill du bli fri att vara du, helt och fullt?



Så länge jag längtade efter att vara fri att vara jag.
Så länge jag kände mig fången i att vara den andra kanske ville ha.
Så rädd jag ofta var.
Nästan helt i onödan.

Det är märkligt vad rädslan och tankarna i huvudet ofta skapar. Jag skulle kalla det för ett förminskande. Rädslan gör att vi tar mindre plats i våra livet, att vi blir fega, oroliga, misstänksamma, onödigt försiktiga... och där kan också gödas en rädsla för konflikter, vad andra ska tycka, att inte bli omtyckt, utesluten ur flocken...
Tidigare i livet var jag mer eller mindre konstant rädd. Det var som att jag hade ett alarmsystem som ständigt var aktiverad. Jag anade faror överallt. Jag skyddade mig genom att spela en person som blev accepterad. Men den jag offrade var egentligen mig själv. Till slut visste jag knappt vem jag var. Min självkänsla var låg, jag kände mig ofta som en bluff.
Och jag är långt ifrån ensam. Fortfarande blir jag rädd ibland, men inte lika ofta och numera drunknar jag sällan i känslan. Den får finnas där, men jag låter den inte ta över.
Och det finns många saker jag inte vågat göra, som jag inte experimenterat med, som jag varit rädd för. En av de sakerna är intimitet, en annan är att uppleva sexualitet och sensualitet. 
Och är du själv i början på den här resan, eller mitt i den, eller bara nyfiken på hur du kan bli friare att vara du, rekommenderar jag dig att läsa alla tre. 
Ingen skam i kroppen handlar förenklat att gå från skam till lust och bli nyfiken på din sexualitet och dina värderingar. 
100% Charlotte handlar enkelt om att se och acceptera alla delar av dig och ta makten i ditt liv. Lekfull tantra handlar om hur du konkret kan njuta av livet i allmänhet och sexualiteten i synnerhet och ger dig endel nycklar till fungerande relationer.

Här är ett klipp jag gjorde för några dagar sedan, medan jag ännu var kvar i Indien. Jag läser ett kort avsnitt i början av boken Lekfull tantra... och hoppas locka dig att reflektera... och gärna köpa boken.

Om du får inspiration till att vilja köpa alla tre böckerna så får du dem till ett paketpris på 500 kr och där jag bjuder på frakten (i praktiken innebär det att du får en bok gratis. Med frakt kostar en bok 270 kr). Det här erbjudandet gäller bara om du beställer böckerna via swish 1234 76 22 09. Kom ihåg att ange din postadress så jag kan skicka böckerna.

Självklart kan du köpa enstaka böcker. När du beställer direkt av mig får du en personlig hälsning i boken/böckerna. Här är en länk till min webbshop. Annars kan du så klart swisha 270 kr per bok. (ange ISIK, 100, resp LT - för att jag ska veta vilken bok du köper).





Charlotte Cronquist är kärlekskrigare
Love is the answer

Related

livet 4362027929970911381

Skicka en kommentar Default Comments

emo-but-icon

Följ 100% Charlotte

Charlotte Cronquist

Charlotte Cronquist
Bloggen för dig som vill få ut det mesta av livet. Författaren och coachen Charlotte Cronquist lär dig hur du får bättre relationer och hur du kan älska livet mer. Blogposts in English available.

onlinekurser

coaching

prenumerera

100%-podden

Leta i den här bloggen

Få nya inlägg

Prenumerera på 100% Charlotte

Besökare (sidantal)

item