charlottecronquist

Sexualitet: När naturen förför mig (bokstavligen)

Första mötet med Siagnole.


Jag ligger mitt i forsen och hela jag exploderar.
Förförd av naturupplevelsen.
Och jag inser att naturen är orgasmisk i sig och att jag kan upptäcka det när jag är riktigt närvarande!


Vi far längs slingriga och livsfarliga vägar i södra Frankrike. Utsikten är magnifik. Värmen är brännande. Hårnålskurvorna får magsyran att spruta i mig. Samtidigt som det är så vackert att det nästan gör ont, finns rädslan där. Det finns verkligen en farlighet här. Små räcken som knappt stoppar något och stupande branter.

Vi har varit i landskapet i en vecka nu, tidigare bodde jag här ett år, så jag borde vara van. Att åka ett par mil kan ta en timme. Byarna ligger uppe på kullar och nära bergstoppar och mellan dem djupa dalar.

Igår var det varmt. Vi gick omkring på bymarknaden i Fayence. Jag led både av värmen och de högra priserna. Fick inte lust att köpa någonting. Vad sägs om 85 euro för tre liter ekologisk olivolja?

Så vi letar vatten. I närheten slingrar sig floden Siagnole. På kartan finns en gammal bro markerad där en ska kunna bada. Vi riktar gps:en dit. 
Först kändes vattnet kyligt. Men det gick snabbt över.

Halvvägs korsar vi floden och stannar till på en plats där många parkerat. Vi letar oss ner till floden och möter ett paradis. Vattnet är knappt 18 grader, det är kristallklart och vi befinner oss i en halvskugga som skapas av fikonträd och ekar. Långt däruppe anar jag den klarblå himlen. Det är så vackert att lyckokänslorna börjar fylla min kropp.

Första gången jag doppar mig ryser jag till, men sedan vänjer sig kroppen. Kontrasten mellan värmen i luften och fräschheten i vattnet är välgörande. Jag simmar först med bikini. Men när vi är ensamma vid en liten fors åker kläderna av. Jag ligger med huvudet i forsen och känner hur kroppen börjar bli orgasmisk. Det är jag, vattnet, kontakten med solljuset och den frodiga grönskan. Kroppen lever sitt eget liv, det är som att jag älskar med naturen och jag får kaskader av orgasmer. Jag bara ligger där, sträcker mig bakåt, ser mig omkring, tar in alla sinnen och kroppens respons är livsglädje, energi och njutning. 
Det är inte varje dag en får leka Eva med fikonlöv. Men här gick det alldeles utmärkt.

Jag har visserligen varit med om att få orgasmer av att ligga på en brygga och låta sinnena njuta. Men då har min partner legat bredvid mig (utan att röra mig). Nu stod han en bit ifrån mig, tog bilder på mig i forsen och såg hur jag började bubbla.

Känslan i mig var helt magisk. Och vibrationerna i kroppen bara fortsatte, det bubblade upp känslor av stark glädje, jag gav små njutningsljud ifrån mig, samtidigt som jag skrattade högt. Detta var en sån där totalupplevelse. Närvaro på alla plan.

Det kalla vattnet, forsens ljud, vattnet som delvis stänkte över mig, solen som värmde kroppen ovanifrån, naturens närvaro. Grönskan.
Känslan av total lycka!

Det är en upplevelse jag kommer att bära med mig länge - och eftersom det har hänt en gång, kan det hända igen. Ibland när människor sagt att de kan uppleva att de har sex när de kramar ett träd, eller öppnar famnen mot solen, har jag tänkte att jag inte är sådan. Men jag hade så klart fel. Det här att ha sex med naturen, genom att bara vara och ta emot ögonblicket.

Wow! Så tacksam för att vi hittade den här paradisiska platsen.



Charlotte Cronquist är kärlekskrigare
Love is the answer

Related

sexualitet 1390013568086947876

Skicka en kommentar Default Comments

emo-but-icon

Följ 100% Charlotte

Charlotte Cronquist

Charlotte Cronquist
Bloggen för dig som vill få ut det mesta av livet. Författaren och coachen Charlotte Cronquist lär dig hur du får bättre relationer och hur du kan älska livet mer. Blogposts in English available.

onlinekurser

coaching

prenumerera

100%-podden

Leta i den här bloggen

Få nya inlägg

Prenumerera på 100% Charlotte

Besökare (sidantal)

item