charlottecronquist

Nästa vecka kommer 100% Charlotte som ljudbok!



Wohooo!
Jag har precis laddat över ljudfilerna till ljudboken "100% Charlotte - ta ditt inre ledarskap".
Så härligt att skapa boken i ny skepnad.
Med nytt omslag, nytt namn - och så min röst!
Jag hoppas många kommer att hitta den.


Ibland tittar jag mig runt bland alla kärleksbudskap jag producerar. I bloggen finns mer än 3000 inlägg, det finns flera hundra klipp på Youtube och jag har gjort så där 150 poddavsnitt i två olika poddar. Dessutom har jag skrivit ett gäng böcker, skapat kurser - både live och online.

Under min långa sommarledighet kom tanken att utveckla det jag redan har. Det finns så mycket material, som skulle kunna bidra till fler människors välbefinnande - och i förlängningen till mer kärlek.

Det är ju sånt som jag, din #kärlekskrigare, vill bidra till. En värld där du får plats att vara du, en värld av mer kärlek.
Så jag kom att tänka på 100% Charlotte-boken, som jag skrev för några år sedan. Hur skulle materialet i den kunna nå fler?

Min första tanke var att läsa in några kapitel av boken och så lägga in dem i poddavsnitt - som möjligheter att reflektera över livet - och hur vi hanterar det.


Ganska snabbt hade jag gjort ett poddavsnitt på temat lögn - som du kan lyssna på här.
Redan då insåg jag att jag ville läsa in hela boken - det kanske kunde bli många intressanta poddavsnitt, som öppnar för samtal, reflektioner och tankar kring att leva fullt ut. Att ta plats i sitt eget liv. Att vara kärleksfull mot sig själv och därmed lättare bli kärleksfull mot andra.

Så jag fortsatte läsa in avsnitt och när jag började närma mig de sista kapitlen så sa min inre röst: Gör en ljudbok av den! Det finns säkert många människor som inte orkar läsa böcker, många älskar att lyssna på min röst och den här boken är synnerligen lämpad som ljudbok.

Sagt och gjort. Efter en hel del googlande hittade jag rätt verktyg och i just i detta ögonblick produceras ljudboken. Den ska finnas att köpa redan på tisdag i nästa vecka! Det känns ju helt fantastiskt att ha en helt oväntad bok-bebi i famnen. Det är som att jag slapp vara gravid den här gången!

Så snart kan du köpa den. Är du en läsare kan du självklart köpa den som pappersbok, både i e-bokhandlarna och på min hemsida (när du köper direkt av mig får du en hälsning i boken och jag får lite mer pengar).

Så det är en härlig, bra dag i dag!


Charlotte Cronquist är kärlekskrigare
Love is the answer






Related

världen 7928153846083636229

Skicka en kommentar Default Comments

  1. Så bra!!! Jag gillar tanken på att utveckla det man redan har. Se saker på nya sätt. Jag har svårt för det och tackar för inspirationen. Grym idé. Och jag tror bestämt att du har hittat en ny köpare i mig. Ska bli spännande att lyssna på. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det e i sanning både smart och resurseffektivt att göra mer av redan existerande (och bra, givetvis!) material - så även jag blir inspirerad att göra detsamma Charlotte!! Heja heja dig!

      Radera
  2. åh, jag älskar ljudböcker! läser inte "vuxenböcker" alls numer förutom som ljudböcker. Men det blir ju desto fler barnböcker ;) Lycka till med ljudboken!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Och jag önskar dig lycka till med dina böcker!

      Radera
  3. Åh tack till dig med Helena, som ju ofta sitter och klappar i händerna, vilket jag är djupt tacksam för!

    SvaraRadera

emo-but-icon

Följ 100% Charlotte

Charlotte Cronquist

Charlotte Cronquist
Bloggen för dig som vill få ut det mesta av livet. Författaren och coachen Charlotte Cronquist lär dig hur du får bättre relationer och hur du kan älska livet mer. Blogposts in English available.

onlinekurser

coaching

prenumerera

100%-podden

Leta i den här bloggen

Få nya inlägg

Prenumerera på 100% Charlotte

Besökare (sidantal)

item