charlottecronquist

I dag känns det viktigt att vara omtänksam



Det är så många tankar som snurrar just nu. Det är som att världen förändras från sekund till sekund. Och en fråga jag ställer mig är: Hur kan vi göra detta till något som för oss närmare varandra, om inte fysiskt så på andra sätt?

Jag fick in i duschen och ordet omtanke började studsa runt i mitt huvud. Där fanns andra ord också, men det som var starkast just i dag var omtanke. Så jag tänkte att en av mina enkla uppgifter i dag blir att göra en liten uppmuntrande film om just omtanke.
Eftersom det (ännu?) är tillåtet att gå ut, valde jag att ta en promenad hemma i Johannesfred. Jag mötte, på behörigt avstånd, några enstaka människor. En pappa och en son, en joggare, en hundägare med sin fyrbente. Själv ställde jag siktet mot badbryggan, den som jag faktiskt älskar (jag älskar vyn och möjligheten att bada, bara ett stenkast hemifrån). Men efter att ha gjort några misslyckade inspelningar i Sydafrika, där vinden åt upp min röst, drag jag mig upp på den lilla skogsknallen. Du kommer att höra lite av vinden nu också, men jag hoppas att du kan lyssna den här minuten trots det.

Jag skickar omtankar till dig och till alla som behöver det. Kanske finns det också något oväntat att känna omtänksamhet om? Kanske det går att vidga perspektivet?
Det finns tid för reflektion, åtminstone för mig.



Charlotte Cronquist är kärlekskrigare
Love is the answer

Related

världen 8026251100833284170

Skicka en kommentar Default Comments

  1. Ja! Omtanke är verkligen vackert! Och om inte nu. När?

    SvaraRadera
  2. Vilken fin betraktelse, och uppmaning, eller kanske snarast invit? Mycket passande i dessa tider av Coronavirus och rädslor.

    SvaraRadera

emo-but-icon

Följ 100% Charlotte

Charlotte Cronquist

Charlotte Cronquist
Bloggen för dig som vill få ut det mesta av livet. Författaren och coachen Charlotte Cronquist lär dig hur du får bättre relationer och hur du kan älska livet mer. Blogposts in English available.

onlinekurser

coaching

prenumerera

100%-podden

Leta i den här bloggen

Få nya inlägg

Prenumerera på 100% Charlotte

Besökare (sidantal)

item