charlottecronquist

Tantratips 40: Meditera i naturen

Naturen är helt fantastisk. Den är där, den lever, den andas, den rör sig, den består av så mycket skönhet. Den ger oss värme och kyla, upplevelser av närvaro. Ja, egentligen skulle man kunna säga att naturen är tantrisk. 

Tantra handlar mycket om att njuta i ögonblicket. Att vara med när det händer och inte förlora sig bort i tankarna. Om du har svårt att koppla av och koppla bort tankarna - använd naturen.

2020 är ett fantastiskt år att (åter)uppleva naturen. Att andas med den. Att vara i den. Att röra sig i den. Pröva att sitta ner en stund i naturen. Välj en plats som passar dig.

Här är en film som visar när jag mediterade högst uppe på Taffelberget i Sydafrika. Det var en mäktig upplevelse! Tillåt dig att stanna upp då och då. Njuta av naturen och av att vara du!


Charlotte Cronquist är kärlekskrigare
Love is the answer

Related

tantratips 6824035427336970371

Skicka en kommentar Default Comments

  1. "2020 är ett fantastiskt år att (åter)uppleva naturen."
    Precis så.
    Någon skrev att de önskade att det fanns en escape knapp att trycka på för att få bort 2020 som år... och jag, kanske lite knäpp, sa att jag inte skulle valt att trycka på den. Bland annat för att jag gett mig själv just stunder av stillhet detta år, som varit så välgörande för mig.

    (Sen att jag inte önskar smärta, sjukdom och död åt någon, låter jag stå för självklart, vilket jag hoppas folk förstår också.)

    SvaraRadera

emo-but-icon

Följ 100% Charlotte

Charlotte Cronquist

Charlotte Cronquist
Bloggen för dig som vill få ut det mesta av livet. Författaren och coachen Charlotte Cronquist lär dig hur du får bättre relationer och hur du kan älska livet mer. Blogposts in English available.

onlinekurser

coaching

prenumerera

100%-podden

Leta i den här bloggen

Få nya inlägg

Prenumerera på 100% Charlotte

Besökare (sidantal)

item