charlottecronquist

62. Meditation berikar mitt liv! #charlottepodden


När jag var tonåring trodde jag att meditation var något flummigt som gjorde människor galna. Så fel jag hade. Så rädd jag var.

Rädslan gjorde att det dröjde länge innan jag testade. Decennier gick innan jag började stanna upp, andas och se in i min inre värld. I dag har jag stor erfarenhet av många olika sorters meditationer. Jag kan till och med säga att meditation har bidragit till ett bättre liv.

I det här avsnittet av #charlottepodden reflekterar jag kring mina erfarenheter av att meditera och läser ett kapitel ur min bok "100% Charlotte - ta ditt inre ledarskap". Blir du nyfiken på boken? Här kan du läsa mer om den.


Här kan du lyssna på avsnittet om att meditera:




Jag vill hjälpa dig! 

Charlottepodden är ett av mina bidrag till en mer kärleksfull värld. Kärleken startar inne i oss själva och därför vill jag med, med den här podden bidra till att du känner större kärlek och självacceptans... för den som älskar sig själv, har också lättare att känna kärlek till andra och till annat. 
Därför innehåller #charlottepodden intervjuavsnitt och reflektionsavsnitt, för det mesta på svenska, men ibland på engelska. 
 I intervjuavsnitten möter du personer som inspirerar mig och vi för samtal som jag hoppas ska inspirera dig till mer kärlek. 
 Reflektionsavsnitten fokuserar på hur du kan ta makten i ditt liv, och utgår från min bok "100% Charlotte - ta ditt inre ledarskap". Du får lyssna till olika kapitel i boken och höra mina tankar kring det - som inspiration till ditt eget växande. 

Du kan hjälpa mig! 

Lyssnare hittar poddar genom att rekommendera dem till andra. Jag blir oerhört tacksam om du gör det. 
Skriv en recension av podden i din podcastapp. (Eller nöj dig med att ge stjärnor). 
Dela avsnitt med andra, rekommendera podden , tagga ordet #charlottepodden, så kan fler hitta den. 
Jag driver #charlottepodden helt på min fritid. När du har lust att stödja mitt arbete, swisha gärna en slant till 0703224242 och skriv ”till charlottepodden” så vet jag vad det gäller. Tack för att du har läst ända hit. 
Världen behöver mer kärlek. 
Jag gör mitt och du gör vad du kan! 
Tillsammans kan vi skapa magi. 

Charlotte Cronquist är kärlekskrigare 

Love is the answer 





Related

charlottepodden 3115501986976111800

Skicka en kommentar Default Comments

emo-but-icon

Följ 100% Charlotte

Charlotte Cronquist

Charlotte Cronquist
Bloggen för dig som vill få ut det mesta av livet. Författaren och coachen Charlotte Cronquist lär dig hur du får bättre relationer och hur du kan älska livet mer. Blogposts in English available.

onlinekurser

coaching

prenumerera

100%-podden

Leta i den här bloggen

Få nya inlägg

Prenumerera på 100% Charlotte

Besökare (sidantal)

item