charlottecronquist

Gårdagens insikt: Överflöd!

Det var lite pirrigt i går när klockan närmade sig 18.30. Hur många skulle komma? Vilka skulle de vara? Jag hade öppnat hemmet för min kvi...



Det var lite pirrigt i går när klockan närmade sig 18.30.
Hur många skulle komma?
Vilka skulle de vara?
Jag hade öppnat hemmet för min kvinnocirkel med gudinnetema.

För några veckor sedan sökte jag med ljus och lykta efter lokal för min kvinnocirkel. Jag lyckades inte med det. Istället föddes idén att göra om hemma för att göra det möjligt att ta emot kvinnorna här.

Sagt och gjort. Av hallen blev en matsal, av matsal/bibliotek blev ett vardagsrum och av vardagsrummet blev…. ett rum att leda kurser och kvinnorcirklar i. Ta-da! Dessutom har huset tack vare detta blivit mysigare! 

Och det är så härligt att hitta lösningarna inom räckhåll.

Jag är en sådan som både vill ha en plan och kunna improvisera. Alltså om det finns en plan, så öppnar det för improvisation. Ska jag leda en workshop, en grupp, en cirkel, en kurs eller föreläsa är jag väl förberedd. Det handlar om respekten både för mig och gruppen.

Men hur jag närmar mig det jag ska göra är olika. Förberedelsen kan alltså ske på helt olika sätt. Och på senare tid har det dröjt allt längre innan jag faktiskt har skrivit ner planen. Tankarna har fått skvimpa runt i huvudet ett bra tag, idéer kommer i meditation, föra insomnandet, på bussen. Till slut inser jag att jag nog har ett helt program, det gäller bara att teckna ner det.

Så var det också med min första kvinnocirkel. Allt som den närmade sig kom det fler och fler bilder och när jag väl tecknade ner dem i går morse, så tog det ungefär fem minuter. Och det var till och med så att programmet som en helhet blev en överraskning för mig. Det var som att det delvis skrev sig självt.

Och då kommer jag till det där med överflöd och även till tillit. Dels fick jag en insikt om att när jag känner tillit så blir det ofta bra. När jag kör mitt race och inte ängsligt undrar vad andra ska tänka. Då blir jag tydligare också. Så jag ska träna mer på det… att lita på mig själv, att det som jag tror på är viktigt.

Och att det finns ett överflöd av allt och att jag ska dela med mig av mitt. Ett av momenten i cirkeln i går var att dra ett gudinnekort… och min gudinna hette Överflöd… mitt hjärta skuttade glatt, det var så klockrent… och även texten till korten som handlade om överflöd och tillit.

Så nu ser jag fram emot att starta kvinnocirkeln på ”riktigt”. För mig var gårdagskvällen alldeles underbar, fantastiska, sköna kvinnor, så sinsemellan olika och samtidigt så mycket kvinnor. Jag ser fram emot fortsättningen på den här resan.

Det finns fortfarande några platser kvar. Det börjar bli tid att anmäla sig. Du kan skicka ett mejl till mig charlotte@lustochliv.se eller kontakta mig på det sätt som passar dig.
Kvinnocirkeln träffas nästa gång onsdagen den 23 februari. Och vilken gudinna som ska stå i centrum då vet jag inte än. Men det kommer jag att veta i tid!

Den här första gången mötte vi Inanna/Ishtar, den stora modern. Jag tror att hon kommer att vara med flera gånger.

Namaste!


PS: Jag vill så klart också passa på att rikta min tacksamhet till Anne Solveig Elmberg på Mundekulla, som inspirerat mig till att starta kvinnocirkel.
Och att jag valde gudinnetema,det tackar jag Marie Ek Lipanovska för. Gudinnan mötte jag i vägledda meditationer hos henne.



Related

kvinnocirkel 622060991159113513

Skicka en kommentar Default Comments

emo-but-icon

Följ 100% Charlotte

Charlotte Cronquist

Charlotte Cronquist
Bloggen för dig som vill få ut det mesta av livet. Författaren och coachen Charlotte Cronquist lär dig hur du får bättre relationer och hur du kan älska livet mer. Blogposts in English available.

onlinekurser

coaching

prenumerera

100%-podden

Leta i den här bloggen

Få nya inlägg

Prenumerera på 100% Charlotte

Besökare (sidantal)

item