charlottecronquist

Gott nytt år

Nu är det bara timmar kvar av 2011. Var för du med dig till 2012? Och vad är du beredd att släppa? Förra nyår samlades vi ett ...


Nu är det bara timmar kvar av 2011.
Var för du med dig till 2012?
Och vad är du beredd att släppa?
Förra nyår samlades vi ett hyfsat stort gäng hemma hos oss på REginavägen på nyårsafton. Vi hade en härlig medelhavsbuffé och vi fick pröva en rad spännande rätter, med tonvikt på det vegetariska.
Och så framåt midnatt fick alla börja fundera över något att släppa inför det nya året och något att ta med sig in i det nya.
Det ord jag valde för detta år var: Tacksamhet!
Och när jag nu tänker efter och det är dags att börja summera... så vad kan jag känna annat än tacksamhet och en väldig massa kärlek?
Ibland är det lätt att tappa bort det fantastiska som faktiskt händer och mest lägga märke till de hinder man är tvungen att kliva över.
I alla fall är det så för mig.
Detta år har varit förenat med så mycket spännande saker, så många insikter, så många varma möten, sådan intimitet, sådant djup, så många skratt, så många oväntade saker, så mycket gemenskap, så många gudinnor... 
Jag hade faktiskt aldrig kunnat förutse hur mycket jag har att känna tacksamhet över. Och det kanske är tur. Just nu när jag sitter och tänker bakåt känner jag mig som en jättekastrull med popcorn där majskornen fortsätter att poppa och rinner över kanten... Jag menar, hur mycket kan det bli?
I min värld - och i många andras - är 2012 ett magiskt år, ett år omgärdat av mycket... Det är då något stort kan hända. Och just därför eller kanske trots det, kanske det kan vara värt att lägga lite extra möda på att göra en nyttårsceremoni där du slänger något du inte längre behöver... och väljer att ta till dig mer av något som du vill ska symbolisera det här året som kommer.
Jag har så mycket att vara tacksam för... och skulle jag börja rabbla upp allt... tja... då skulle listan bli lång. Men du får en hint om du bläddrar bakåt i mina blogginlägg.
Så jag väljer det naturligaste: Tack Alexander, tack alla barn, tack mamma och pappa, tack övrig släkt och vänner, tack kolleger, tack gudinnor och tack Moder Jord för allt stöd du gett mig under 2011.
Och är du gudinna är du välkommen på gudinnecirkel 11 och 25 januari i Malmö.
Är du gud eller gudinna är du välkommen på våra arrangemang den 4 och 5 februari i Stockholm - det vi kallar vägen till ja.
För ja är definitivt ett ord jag kommer att använda många gånger under 2012.
Vi ses då!
Joyeuse nouvelle année tout le monde

Related

vägen till ja 3920664064420889034

Skicka en kommentar Default Comments

emo-but-icon

Följ 100% Charlotte

Charlotte Cronquist

Charlotte Cronquist
Bloggen för dig som vill få ut det mesta av livet. Författaren och coachen Charlotte Cronquist lär dig hur du får bättre relationer och hur du kan älska livet mer. Blogposts in English available.

onlinekurser

coaching

prenumerera

100%-podden

Leta i den här bloggen

Få nya inlägg

Prenumerera på 100% Charlotte

Besökare (sidantal)

item