charlottecronquist

Ibland måste batteriet laddas

Jag inser att jag får lite av tunnelseende när jag gör för stora uttag på energikontot. Motgångar och besvikelser förstoras upp och ja...


Jag inser att jag får lite av tunnelseende när jag gör för stora uttag på energikontot.

Motgångar och besvikelser förstoras upp och jag känner mig ensammast i världen.

Jag kännner inte de smekningar mor kinden som kommer, men märker frånvaron av dem jag önskar.

Världen blir förvrängd på ett nästan groteskt sätt och samtidigt ropar min inre domare: jobba lite till, du kan mer, är du lat eller?

Saker som brukar vara roliga börjar kännas som krav.

Jag säger att jag inte ska jobba mitt självpåtagna kvällspass. Stella och Alexander tycker att det är en bra ide. De vill inte ha den vidbrända versionen för hon är rätt neggig och trist.

Jag hör dem. 
Jag hör att de bryr sig. 
Och det är jag glad för. 
Jag följer inte impulsen att slänga mig i självömkans grumliga vatten. 
Jag hejdar mig nu när jag står på stranden. 
För väl där nere är det rätt så jobbigt att ta mig upp.
Jag återvänder "hem". 
Känner värmen i huden. 
Känner tacksamhet över att jag hejdade mig i tid. 
Inget kvällsjobb i kväll alltså. 
Tid att ladda batterierna.
Sov gott!

Related

livet 9004356503948486781

Skicka en kommentar Default Comments

emo-but-icon

Följ 100% Charlotte

Charlotte Cronquist

Charlotte Cronquist
Bloggen för dig som vill få ut det mesta av livet. Författaren och coachen Charlotte Cronquist lär dig hur du får bättre relationer och hur du kan älska livet mer. Blogposts in English available.

onlinekurser

coaching

prenumerera

100%-podden

Leta i den här bloggen

Få nya inlägg

Prenumerera på 100% Charlotte

Besökare (sidantal)

item