charlottecronquist

Din njutning är ditt ansvar

Jag läser i Aftonbladet om Mita Hughdahl som kör buss på dagarna och orgasmtränar kvinnor på kvällarna. Det är ett viktigt arbete som Mita u...


Jag läser i Aftonbladet om Mita Hughdahl som kör buss på dagarna och orgasmtränar kvinnor på kvällarna.
Det är ett viktigt arbete som Mita utför. Alltför många kvinnor hittar inte till sin lust. Det kan ha så många olika skäl. Inte minst att många lever liv som inte ger plats för lust. Lusten och njutningen stressas helt enkelt bort.
Hon talar också om att det finns en person som har ansvar för njutningen och det är kvinnan själv. Det har Mita så rätt i.
Fundera hur ofta du tänker: Hon/han gör mig kåt.
Det är en föreställning många har. Att kåtheten, njutning och sexualitet är något vi får från andra. Kåtheten och lusten - eller brist på kåthet och lust - finns i dig.

Du kan öva upp din känsla för att du själv har en orgasmisk förmåga. Du kan öva dig både andligt och tekniskt. Själv är jag inte så himla intresserade av det tekniska. (Även om det är bra att känna till var g-punkt och andra njutningspunkter är belägna i just mig). För mig är andra dimensioner viktigare. Att verkligen känna att min sexualitet är min. På tantrakurser har jag varit med om att känna det som jag skulle kalla för kosmiska orgasmer. Det är en totalupplevelse som är svår att beskriva. Jag menar, hur förklarar du en solnedgång för någon som aldrig upplevt en? Eller hur något ser ut för någon som är blind? Eller hur något låter för någon som inte hör något? En totalupplevelse är för mig något som gör mig fullständigt närvarande, jag är i en känsla av att vara ett med universum, det finns ingen gräns mellan mig och andra människor. Allt bara är. Allt är kärlek. Det finns inget görande.
Så Mita, fortsätt med ditt viktiga jobb.

Related

orgasmkurs 1844315200288885114

Skicka en kommentar Default Comments

emo-but-icon

Följ 100% Charlotte

Charlotte Cronquist

Charlotte Cronquist
Bloggen för dig som vill få ut det mesta av livet. Författaren och coachen Charlotte Cronquist lär dig hur du får bättre relationer och hur du kan älska livet mer. Blogposts in English available.

onlinekurser

coaching

prenumerera

100%-podden

Leta i den här bloggen

Få nya inlägg

Prenumerera på 100% Charlotte

Besökare (sidantal)

item