charlottecronquist

Olika verkligheter: Är RFSU verkligen en extremliberal marginaliserad organisation?

Jag föredrar spöket Laban framför Åkesson och Poirier Martinsson. I dag, den 19 oktober 2009 är en märklig dag. På Aftonbladets debattsida b...



Jag föredrar spöket Laban framför Åkesson och Poirier Martinsson.

I dag, den 19 oktober 2009 är en märklig dag. På Aftonbladets debattsida beskriver sverigedemokraternas ledare Jimmie Åkesson ett Sverige som är på väg att bli invaderat av muslimer. Åkesson talar om en framtid där muslimer är i majoritet i europiska städer och slutklämmen på hans inlägg (som säkerligen kommer att anmälas för hets mot folkgrupp) är:

"Som sverigedemokrat ser jag detta som vårt största utländska hot sedan andra världskriget och jag lovar att göra allt som står i min makt för att vända trenden när vi går till val nästa år."
Vet inte spöken att de inte ska vara ute och skallra på dagarna? Min son fattar vinken och kontrar på sin blogg.


Samma dag, i Svenska dagbladet skriver "filosofen" Roland Poirier Martinsson om sexualundervisning i grundskolan. I hans värld kommer RFSU dit och lär ungdomar under femton hur de ska ha analsex och börja sitt sexliv med gruppsex på Ibiza. Han menar att de tvingar på ungdomar en oerhört liberal syn på sex. I studio 1 i P1 svarar en representant att de givetvis svarar på ungdomarnas frågor. Jag ser för mig hur Poirier Martinsson försöker inpränta avhållsamhet i sina eventuella barn, hur han talar om äktenskapets helgd... etc.
Han beskriver RFSU som en extremliberal organisation. Hm. Intressant.
Jag söker på nätet och finner att Roland gillar att tycka till. Han har sju artiklar på Newsmill.Den senaste har rubriken: Ingenting går upp mot en riktig hemmafru.
Ja du Roland. Vilket århundrade lever du i? Vad är det du och Jimmie värnar om? Är det ett Sverige à la 1950-tal?
Grabbar, det Sverige finns inte längre.
Vi lever här och nu. 2009.

Någonstans är det lite lustigt, åtminstone sett ur mitt perspektiv.
Jag skriver en bok om att våga känna sin lust. Jag möts både av ovationer och av dem som säger "Boken har förändrat mitt liv, men jag vågar inte berätta om det för någon, för vad skulle de tro om mig..."

Fortfarande lever vi i en tillvaro som präglas av skam och skuld. Och skulle jag ha några synpunkter på sex- och samlevnadsundervisningen i skolan är den att det fortfarande talas för mycket teknik och för lite lust.

Och jag vill att fler än RFSU får möjlighet att tala sex och lust i skolan. Jag kommer gärna!

Här är Rolands slutsatser i Svd i dag:
"Problemen är åtminstone tre. För det första, RFSU står för en sexualmoral som – av goda skäl – är ett elitistiskt randfenomen. Genom skolans försorg upphöjs den till norm för 14-åringar som inte vet bättre. Argumentet är det gamla vanliga: dessa förnuftiga livsstilsliberaler vet bättre än de inskränkta föräldrarna. Ur denna obehagliga övertygelse följer sedan en som är ännu värre: därför har RFSU rätt att köra över föräldrarna när det gäller barnens uppfostran.

För det andra, att instruera barnen om hur de bör hantera ett avancerat, vuxet sexbeteende uttrycker outtalat en acceptans för att det också anammas av de små.

Slutligen, om det finns föräldrar som anser det viktigt att deras barn tidigt får utforska sin sexualitet, då finns det inget som hindrar dem från att öppna de dörrarna. Men om skolan förespråkar den allra friaste synen på barns sexualitet är loppet kört för föräldrar med försiktigare filosofi.

Vilka är dessa föräldrar med en en försiktigare syn än RFSU på sina barn sexuella utlevelser? Två saker är säkra. De betalar sin del av skatten till skolan och de är i majoritet. Så varför tillåts en marginaliserad organisation med extremliberal syn på barns sexliv tvinga på dessa föräldrars barn lektioner i analsex innan de ens är lovliga?"
Har dom ingen skam i kroppen, grabbarna?

Related

sverigedemokrater 4136155384431889654

Skicka en kommentar Default Comments

emo-but-icon

Följ 100% Charlotte

Charlotte Cronquist

Charlotte Cronquist
Bloggen för dig som vill få ut det mesta av livet. Författaren och coachen Charlotte Cronquist lär dig hur du får bättre relationer och hur du kan älska livet mer. Blogposts in English available.

onlinekurser

coaching

prenumerera

100%-podden

Leta i den här bloggen

Få nya inlägg

Prenumerera på 100% Charlotte

Besökare (sidantal)

item