charlottecronquist

Ny serie: Detta kännetecknar lyckliga par (8)

Hitta sätt att attrahera varandra i vardagen. Lyckliga par har förmågan att komma i stämning för sex. De hittar sätt att snabbt förvandlas f...

Hitta sätt att attrahera varandra i vardagen.

Lyckliga par har förmågan att komma i stämning för sex.
De hittar sätt att snabbt förvandlas från den som gräver i landet och har jord under naglarna till att bli sexig för sin partner.
Jag bodde i byn Slimminge nära Skurup i södra Skåne under en rad år. När jag var inne i köpingen och skulle handla till min stora familj slogs jag då och då av vilka osexiga kvinnor jag mötte där. Kvinnor i halvleriga träskor (eller tofflor som skåningarna säger) och gråa täckjackor, hemmafärgat hår som såg halvdassigt ut med tydliga utväxter. Ofta var de rätt plufsiga också. Jag såg för mig hur deras män satt hemma framför teven i nätundertröja och kollade på fotbollöl och chips framför sig, utrustade med en tilltagande kulmage.
Och jag ryste. Jag ryste vid tanken på att de där människorna (som ju delvis byggde på en möjligen fördomsfull fantasi) inte såg ut att göra något för att attrahera varandra längre. I kundvagnarna var det lätt att spåra att de hade ägnat sig åt att alstra barn. Det fanns något trött, utsjasat och till och med lite gammalt över de där kvinnorna. Det var som att de hade fångat den där snygga killen och i takt med att båda tappade formen, så tappade de också viljan, förmågan eller … tja… något , att fortsätta attrahera varandra. Båda hade fått sin partner och då var det som att påfåglarna kunde klä av sig fjädrarna.
När jag gick där insåg jag också att flera av de där kvinnorna var yngre än jag. Jag tror inte att det blir några lyckliga äktenskap eller relationer mellan människor som slutar bry sig om varandra, som inte längre tycker att det är viktigt att pynta sig för varandra, att visa omtanke, kanske någon gång erbjuda en överraskande gåva, eller som vill visa sig sexig för sin partner.
Jag vill aldrig bli en grå kvinna. Jag vill fortsätta känna mig som en kvinna. I en relation har jag alltid velat fortsätta attrahera min partner. Och jag önskar också att min partner anstränger sig för att attrahera och locka mig.
Och detta, den förmågan, den viljan, den ansträngningen, att kunna leva både ett vanligt familjeliv och göra de (ibland trista) sysslor som hör vardagen till OCH kunna vända på en femåring och titta på varandra med sexig blick, som skiljer lyckliga par från dem som har tappat glöden.
Det behöver inte kräva så mycket. Det kan räcka med att säga: ”Åh, vad du är läcker idag. ”Vad är det för snygging som sitter i soffan”. Att se varandra, helt enkelt.
En liten varning dock. Jag har varit med om män (som själva ogärna städar) och som säger till mig när jag städar: Åh, vad du är sexig när du städar. Då skulle jag kunna ta fram brödkaveln. Lite smarthet krävs för att locka mig ☺

Related

vardag 1274038283059996912

Skicka en kommentar Default Comments

emo-but-icon

Följ 100% Charlotte

Charlotte Cronquist

Charlotte Cronquist
Bloggen för dig som vill få ut det mesta av livet. Författaren och coachen Charlotte Cronquist lär dig hur du får bättre relationer och hur du kan älska livet mer. Blogposts in English available.

onlinekurser

coaching

prenumerera

100%-podden

Leta i den här bloggen

Få nya inlägg

Prenumerera på 100% Charlotte

Besökare (sidantal)

item