charlottecronquist

Kärleksmåltiden.

Undvik dessa vid en kärleksmåltid. Med glädje lyssnade jag på Menys sommarupplaga i Sveriges radio P1 då Edward Blom och Ellen Wästfält bjö...

Undvik dessa vid en kärleksmåltid.

Med glädje lyssnade jag på Menys sommarupplaga i Sveriges radio P1 då Edward Blom och Ellen Wästfält bjöd in till en kärleksmåltid.
Och till den erotiska måltiden hade de bjudit in en av mina favoritgudinnor, nämligen erotikpedagogen Ylva Franzén.
Bingo.

Edward Blom är en livsnjutare, det både syns och hörs. Jag har följt hans eskapader i sommarradion, med program om allt från bellmanska epistelmåltider till afrodisiak. Klicka på den här länken så kan du själv ladda ner podsändningarna från Meny. Börja naturligtvis med att lyssna på programmet om kärleksmåltiden.
Vad tänker du på när du tänker kärleksmåltid. Edward Blom tänkte ostron, sparris, champagne, chilismakande choklad, fruktar och lite annat.
Och Ylva Franzén, mästare på afrodisiaka och vilka kemiska ämnen som sätter igång kroppen sa ja och amen till allt. Utom sparrisen. ”Ett par timmar efter att ha ätit sparris luktar man kattpiss, det är inte erotiskt. Jag skulle slänga ut den från kärleksmåltiden”. Ungefär så sa Ylva Franzén(citerar ur minnet). I hennes kvinnobibel Orgasmera mera finns massor av handfasta tips på ofarliga substanser som kan höja njutningen.
Men lyssna, njut och låt dig inspireras. Jag kommer att återkomma med fler handfasta tips kring mat och dryck som kan förhöja ett kärleksmöte.

Related

mat 2279461838006570398

Skicka en kommentar Default Comments

emo-but-icon

Följ 100% Charlotte

Charlotte Cronquist

Charlotte Cronquist
Bloggen för dig som vill få ut det mesta av livet. Författaren och coachen Charlotte Cronquist lär dig hur du får bättre relationer och hur du kan älska livet mer. Blogposts in English available.

onlinekurser

coaching

prenumerera

100%-podden

Leta i den här bloggen

Få nya inlägg

Prenumerera på 100% Charlotte

Besökare (sidantal)

item