charlottecronquist

Säger du Ja till dig själv?

Vid förra veckans Samtal om Lust och liv pratade vi om att säga Ja till sig själv och vad som kan vara hinder för att göra det. Det roliga...



Vid förra veckans Samtal om Lust och liv pratade vi om att säga Ja till sig själv och vad som kan vara hinder för att göra det.
Det roligaste var så klart att höra hur deltagarna definierade vad det faktiskt är att säga Ja.
Vad sägs om att: Säga ja till mig själv, min energi och min kropp?

Nu på måndag, den 6 december, är det dags för årets sista Samtal om Lust och liv. Den här gången kommer vi att tala om avundsjuka och svartsjuka. Det kan bli ett spännande samtal. Jag har ju skrivit ett par blogginlägg den senaste tiden om just avundsjuka. Och när kände du dig svartsjuk senast?
Senast åt vi en lite thaiinspirerad bönsoppa och surdegsbröd och flera av deltagarna var nya – roligt! Och dessutom visade det sig som vanligt att det fanns oväntade kopplingar mellan dem. Är DU här? Vad roligt. När var det vi sågs senast? 2000?
Och när vi började tala om vad som kännetecknar ett ja till oss själva, så blev jag uppmanad att ta fram papper och penna. Så det gjorde jag.
Här får du en Ja-lista att inspireras av. Det finns såklart ingen inbördes rangordning, utan det är bara olika varianter på samma tema.
1. Släppa taget – släppa kontrollen och acceptera det som är.
2. Säga NEJ på ett ärligt sätt. Alltså vara ärlig och våga säga nej när det känns så.
3. Att ge mig den plats och det utrymme jag behöver.
4. Att expandera och släppa tron på att jag tar någon annans plats om jag expanderar.
5. Ja till mig själv, min energi och min kropp.
6. Ja till kroppen, sensualiteten och sexualiteten.
7. Ja till respekten för mig själv.
8. Ja till att sätta gränser.
9. Ja till att leva passionerat.
10. Ja till att våga vara. Bara vara.

Hur säger du ja till dig själv i vardagen? Gör du det? Om inte, starta nu, börja med något litet om det känns svårt.

Related

säga ja 5118921253556425299

Skicka en kommentar Default Comments

emo-but-icon

Följ 100% Charlotte

Charlotte Cronquist

Charlotte Cronquist
Bloggen för dig som vill få ut det mesta av livet. Författaren och coachen Charlotte Cronquist lär dig hur du får bättre relationer och hur du kan älska livet mer. Blogposts in English available.

onlinekurser

coaching

prenumerera

100%-podden

Leta i den här bloggen

Få nya inlägg

Prenumerera på 100% Charlotte

Besökare (sidantal)

item