charlottecronquist

Massage i Thailand

På massagebänken bredvid mig ligger Alexander och stönar. Nej, det är inte som du tror. – Du har starka händer säger Alexander till ma...





På massagebänken bredvid mig ligger Alexander och stönar.
Nej, det är inte som du tror.
– Du har starka händer säger Alexander till massösen.
– Och du har en stark rygg, skrattar hon.


Vi har tillbringat en vecka på Coral Island. Ett lugnt paradis inser jag nu, när vi bor på ett fantastiskt mysigt hotellkomplex nära Kata Beach. Kata Lucky Villa är ett helt annat slags paradis… men själva Kata känns som ett tivoli jämfört med lugnet på ön. Och då har jag förstått (eller gissat mig till, detta är min jungfrutur till Thailand) att Kata ändå tillhör de lugnare beacharna.


Tivoli.


På Coral Island köpte jag massage tre gånger. Det var klart dyrare där (110-150 kr/timme) än här, kanske för att konkurrensen är så liten. Till det återkommer jag senare. Resorten vi bodde på hade en anställd massör, en kvinna, som kunde sina grejer, men vars massage ändå kändes… hur ska jag säga … lite mekaniskt. Som att hon följde en snitslad bana. Först klämma där, sedan där och så vidare. Det var inte riktigt mig hon masserade om jag säger så. Jag föreställer mig att alla fick en likaehandling där, avsett status på muskler och spänningar och så. Men alltså klart kompetent. Opersonlig och kompetent, skulle jag kunna drista mig till att säga.


Eftersom jag befinner mig i Thailand inledde jag med en thaimassage. Jag hade ju hört talas om det, att det är rätt hårdhänt… men jag hade inte riktigt fattat hur gymnastiskt den var. Kroppen böjdes på för mig nya sätt och det var knappt en lugnt stund. Vill du ha avslappning ska du välja något annat.


Så nästa gång valde jag hennes oljemassage. Och det var klart mildare, men ändå en hel del bändande av kroppen. Som att hon tog med sig thaimassagen in i oljemassagen. Habilt, något skönare än thaimassagen, men inte det jag längtat efter.


Så gick jag ut på stranden och hittade en man som erbjöd massage, billigare än på hotellet. Han var där med mig. Han kände min kropp. Han verkligen kände igenom alla muskler, oljade in dem, inklusive blygdbenet. Han gick alltså närmare det allra heligaste än någon annan massör gjort med mig (om det inte handlat om intimmassage vill säga). Jag var lite orolig någon gång att han skulle röra mig för intimt, men jag släppte det och tänkte att då får jag väl säga nej. Så han var och tassade precis på gränsen för det anständiga… (eller om jag får gissa hårt, många skulle nog tänka att han passerade det anständigas gräns en hel del, men jag har troligen lite friare referensramar än många).
Ändå var det rätt myscket böjande och vridande av kroppen. Det var den bästa professionella massagen på ön, men det var inte vad jag riktigt drömt om. Jag längtade efter att mjuka upp övre ryggen, nacken, axlarna… och dessutom känna riktigt sköna händer mot min kropp (för övrigt gillar jag att de inte bara använder händerna, utan också fötter, armar, armbågar i massagen).


Så innan vi åkte från ön gav Alexander och jag varandra massage och det var klart bättre än det professionella, sett ur mitt perspektiv (och även ur Alexanders, det det jag).
Så i Kata erbjuds det massage överallt. Och då menar jag verkligen överallt. Det är en del av tivolit. Här finns verkligen all slags massage… och på några ställen är den ”friendly” och utförs av docksöta unga kvinnor och fantasin drar i väg med mig… Här kan du låta fiskar äta från dina fötter, till exempel, tja och så alla varianter du kan tänka sig, inklusive olika aromatiska massager.


Vi valde att börja här på hotellet. Och här fick jag den absolut bästa massagen i olja hittils, av en kvinna, lite äldre, som inte bara var duktig, utan som verkligen kände mig kropp och mina knutor och som bemödade sig om att möta mig, och mjuka upp min kropp.
Spännande att se hur mjuk jag kommer att vara i kroppen när jag kommer hem.

Related

Thailand 5056470108080312613

Skicka en kommentar Default Comments

emo-but-icon

Följ 100% Charlotte

Charlotte Cronquist

Charlotte Cronquist
Bloggen för dig som vill få ut det mesta av livet. Författaren och coachen Charlotte Cronquist lär dig hur du får bättre relationer och hur du kan älska livet mer. Blogposts in English available.

onlinekurser

coaching

prenumerera

100%-podden

Leta i den här bloggen

Få nya inlägg

Prenumerera på 100% Charlotte

Besökare (sidantal)

item