charlottecronquist

Anne Solveig sammanfattar kvinnofestivalen

Så här känns det att vara på Kvinnofestival. Konstverket är skapat av Anne Solveig så klart! Se mer i hennes blogg . Anne Solveig E...

Så här känns det att vara på Kvinnofestival. Konstverket är skapat av Anne Solveig så klart! Se mer i hennes blogg.


Anne Solveig Elmberg är en solgudinna i ordets rätta bemärkelse.
Kvinnofestivalen i Mundekulla är hennes skapelse.
Och jag känner stor tacksamhet över att vi var femtio kvinnor som fick vara med och dela hennes vision.
Tack Anne!

Ibland vet jag inte riktigt varifrån min inspiration kommer. En del kommer från djupa lager av mig själv. En del kommer från gudinnan. Och en del kommer från kvinnor som Anne Solveig Elmberg och Marie Ek Lipanovska, för att nämna två. Mycket inspiration kommer givetvis också från min beloved make Alexander, men nog om honom just nu. 
Nu skulle det ju handla om Anne och hennes gula solgudinna.
Att Annes färg är gul vet alla som har träffat henne. Den del av Mundekulla som jag mest förknippar med Anne har den gula färgen som bas och kallas så klart Solhem. Hennes bok om Kvinnocirkeln har ett gult omslag. Hennes härliga och läsvärda blogg Gudinnerummet är gult och jag tror att jag alltid har sett henne gulklädd, helt eller delvis.
Så hon står där som en solgudinna och strålar... och ibland är strålarna faktiskt lite blyga... och det är härligt att se.
Jag brukar säga att Anne utstrålar flickenergi. Och jag säger det med största kärlek. Jag kan se för mig hur hon dansar runt på ängen och jagar älvor eller för den delen fjärilar. Det finns något så lätt, flickaktigt över henne... Och den där nyfiken och fascinationen inför livet som vi har kvar innan vi blivit riktigt vuxna...Den finns hos henne och det inspirerar mig så mycket!
Anne har så klart sammanfattat sina bild av kvinnofestivalen på ett förtjänstfullt sätt här och det känns så bra.
Själv nöjer jag mig just nu med att vara i tacksamhet!
Tack kära Anne för vad du ger av dig själv till världen.
Stor kram!





, , ,

Related

tacksamhet 7965475087519330576

Skicka en kommentar Default Comments

  1. Åhhh tack fina Charlotte för dina underbara ord om mig... kändes så värmande i hjärtat att läsa.. det är något visst att få ta dela av någon annans beskrivning av oss... kan känna att jag ser mig själv lite mer tydligt eller på ett nytt sätt och det kändes mycket fint... Ja det finns något lätt och luftigt i mitt väsen ... och nu ska jag ut och njuta av fjärilar och sol och blommor och dansa med älvorna på Alvaret på Öland där jag är just nu.. Varm kram till dej du vackra kärleksgudinna...

    SvaraRadera

emo-but-icon

Följ 100% Charlotte

Charlotte Cronquist

Charlotte Cronquist
Bloggen för dig som vill få ut det mesta av livet. Författaren och coachen Charlotte Cronquist lär dig hur du får bättre relationer och hur du kan älska livet mer. Blogposts in English available.

onlinekurser

coaching

prenumerera

100%-podden

Leta i den här bloggen

Få nya inlägg

Prenumerera på 100% Charlotte

Besökare (sidantal)

item