charlottecronquist

Sexuellt våld mot kvinnor. Deprimerande fakta.

Hur kan vi låta detta fortgå? Hag stötte just på den här affischen.  Jag inser hur viktigt det är att vi värdesätter oss själva, värde...

Hur kan vi låta detta fortgå?

Hag stötte just på den här affischen. 
Jag inser hur viktigt det är att vi värdesätter oss själva, värdesätter alla andra och inser att våld ska bekämpas med kärlek.
Jag, som jobbar med kvinnor, gudinnor och femininitet, 
kan faktiskt inte förstå varför kvinnor behandlas på det här viset. 
Det borde vara så självklart att alla människor har samma värde 
och ska respekteras och äras på samma sätt. 
Hur kommer det sig att så många tillåter sig att se kvinnor 
som några som är värda att våldtas, könsstympas eller inte ens få födas?
Kan någon förklara så jag begriper?


Jag är så tacksam för att det finns de som uppmärksammar de här frågorna - och verkligen gör något, som Karin Alfredsson i projektet "Cause of death woman". Det arbetet behövs. Tyvärr.
Just Karin lever verkligen som hon lär. 
Hon har nyligen blivit regionchef för Kooperation utan gränser i Södra Afrika. Om jag har fattat hennes Facebookstatus rätt går flyttlasset till Lusaka om två veckor. Lycka till Karin med ditt viktiga arbete!

Related

våldtäkt 2006984992179813072

Skicka en kommentar Default Comments

emo-but-icon

Följ 100% Charlotte

Charlotte Cronquist

Charlotte Cronquist
Bloggen för dig som vill få ut det mesta av livet. Författaren och coachen Charlotte Cronquist lär dig hur du får bättre relationer och hur du kan älska livet mer. Blogposts in English available.

onlinekurser

coaching

prenumerera

100%-podden

Leta i den här bloggen

Få nya inlägg

Prenumerera på 100% Charlotte

Besökare (sidantal)

item