charlottecronquist

Jag älskar mina ensamma morgnar

Min låtare ringer första gången ganska långt före sex och den andra gången strax efter sex och då brukar jag kliva upp ur sängvärmen. För ...



Min låtare ringer första gången ganska långt före sex och den andra gången strax efter sex och då brukar jag kliva upp ur sängvärmen.
För nu har jag egen tid.
Tid som jag kan göra vad jag vill med.
jag mediterar, jag ritar, promenerar, äter frukost, twittrar, skriver blogginlägg, gör ett youtubeklipp, yogar, smörjer in kroppen... eller vad som faller mig in i en salig blandning.

Jag inser att jag älskar morgonar.
Jag älskar också att ha egen ostörd tid.
Jag älskar att själva kunna välja precis hur jag vill använda tiden fram till klockan nio, då jag har bestämt att min arbetsdag startar.
Ju tidigare jag går upp, desto mer egen tid.
Och vissa dagar känns sängvärmen så god att jag ligger kvar ett tag... ett tag till... och då inser att vila vaken ensam också är ett val, som oftast känns gött.

Nu förtiden lever jag ett liv som är sjyst mot kroppen. Jag rör mig mer än tidigare, jag låter bli alkohol och nikotin, jag äter bra mat, jag försöker sova mina timmar, jag mediterar dagligen. Det känns så bra. Det känns inte som en uppoffring, utan som ett val jag högtst frivilligt gör.

Och med den livsföringen blir ju morgnarna bara bättre och bättre. Alltså, allt från att ligga kvar och bara hinna med frukosten, till att ha fyllt den med massor av spännande saker... eller vad jag precis behöver... och utan att någon behöver ha några synpunkter eller bry sig om det.

Det finns en grundrutin, men den kan jag alltid leka med, eftersom min inre domare för det mesta har ledigt på morgonen. Och det roliga är att när jag är och gör saker på det här sättet, så liksom flyter det på, saker händer, många saker blir faktiskt gjorda, utan ansträngning, utan en känsla av att jag liksom gör, presterar något.

Jag känner mig så tacksam över det. Och inser att det finns vissa plusvärden med en make som sover två-tre timmar längre än jag.

Denna morgon vaknade jag strax före sex. Jag låg kvar i sängen och wordfeudade lite, jag drog några partier bride (love it!), jag läste lite på twitter, skickade några tweets, såg att jag fått bokbeställning på mejlen, kollade aviseringar på facebook. Gick upp och in i mitt meditationsrum, tände ett ljus, valde också att ta en sticka rökelse, mediterade, ritade, gjorde en liten film om tillit, gick in till datorn, kollade facebook, aktivitet på bloggen, lekte lite framför datorn, skickade några kommentarer, gick och duschade, fick idéer till bloggen, njöt av att torka kroppen, välja rena kläder... och voila, nu är klockan strax efter åtta och nu suger det i magen. Jag ska strax äta surdegsbröd och dricka te.


Hur ser dina morgnar ut? 

Älskar du dem också?
Eller blir du irriterad över mitt glada morgonhumör?
Allt är okej.
Jag med och du med.

Kärlek!

Related

meditation 4322897372317850356

Skicka en kommentar Default Comments

emo-but-icon

Följ 100% Charlotte

Charlotte Cronquist

Charlotte Cronquist
Bloggen för dig som vill få ut det mesta av livet. Författaren och coachen Charlotte Cronquist lär dig hur du får bättre relationer och hur du kan älska livet mer. Blogposts in English available.

onlinekurser

coaching

prenumerera

100%-podden

Leta i den här bloggen

Få nya inlägg

Prenumerera på 100% Charlotte

Besökare (sidantal)

item