charlottecronquist

Våga gå för vad hjärtat säger.

Jag har ett hjärta som talar ett allt tydligare språk med mig. Ibland nynnar det ja... och ibland bara skriker det nej. Nu är ...






Jag har ett hjärta som talar ett allt tydligare språk med mig.
Ibland nynnar det ja... och ibland bara skriker det nej.
Nu är det upp till min förmåga att lyssna in.
För gör jag inte det riskerar det att få konsekvenser.


Jag jobbar tre veckor i ett sträck. 
Nästan allt är roligt. 
Men det är för mycket. 
Så en dag får jag ställa in ett möte, för världen har börjat snurra. Igen.

Jag har varit med om det tidigare. 
Oftast när jag sträckt mig så långt det bara går. 
När jag varit fantastiskt duktigt och klarat deadlines 
och nästan strukit med på kuppen.

Och jag är djupt tacksam över att jag mediterar, 
att jag varje dag stannar upp, 
att jag varje dag lyssnar, 
för det gör att jag kan hålla viss distans till den så kallade väggen.

Ibland är det svårt för mig att säga nej, 
för de uppdrag jag får är i regel så roliga, så utvecklande
... men ibland kommer de för många åt gången. 
Den här vintern har jag faktiskt sagt nej till rätt mycket 
- för att jag allt mer lyssnar på hjärtat där inne.

Och det är intressant att det som sker är att världen bokstavligen börjar gunga. 
Det blir svårt att sitta framför datorn. 
Det känns lite som att åka båt, när det är på väg att blåsa upp till storm. 
Och jag tycker att sjösjuka är rätt otrevligt.

Så det budskap jag tar till mig är att verkligen lyssna till min kropp, 
till mitt hjärta och fokusera det som jag verkligen är här för att göra.

En av de saker jag verkligen, verkligen är att blogga. 
Det känns så underbart att ha detta fönster mot världen 
- kanske mest för att jag här kan tala om saker som är viktiga för mig.
Så nu ska jag lyssna på mitt hjärta en stund.

Fråga till dig: Vad skulle du ägna dig åt just nu om du lyssnade på ditt hjärta?

Jag deltar i bloggutmaningen #blogg100. Detta är dag 59

Related

Youtubeklipp 224872928504883824

Skicka en kommentar Default Comments

  1. Du förmodar alltså att de flesta människor gör något annat än vad hjärtat säger? Undrar varför det är ett vanligt antagande att anta att man inte gör det man vill göra om man fick göra det man ville göra? Gör de flesta människor en massa saker mot sig själva? Verkligen?


    Om jag lyssnade på vad hjärtat sa, skulle jag göra precis samma sak som jag gör nu. Fö kan man undra vad "hjärtat" egentligen är, och varför det skulle ha så hög prioritet jämfört med alla beslutskriterier.


    Om man vill göra något annat än det man gör, har man ju ändå gjort ett val. Och det får man nog anse är det bästa valet man kunde göra, för annars skulle man aldrig ha gjort det.

    SvaraRadera
  2. charlotterudenstam26 mars 2013 kl. 09:22

    Om du läser texten, kära ingenjör C, så kan du se att jag bara talar om mina erfarenheter,utan att dra långtgående slutsatser. Som egenföretagare kan jag ibland ha en kamp mellan till exempel brödföda och hjärtesaker... och ibland blir det för mycket av det ena. Du är givetvis helt fria att läsa in vad du önskar... <3

    SvaraRadera

emo-but-icon

Följ 100% Charlotte

Charlotte Cronquist

Charlotte Cronquist
Bloggen för dig som vill få ut det mesta av livet. Författaren och coachen Charlotte Cronquist lär dig hur du får bättre relationer och hur du kan älska livet mer. Blogposts in English available.

onlinekurser

coaching

prenumerera

100%-podden

Leta i den här bloggen

Få nya inlägg

Prenumerera på 100% Charlotte

Besökare (sidantal)

item