charlottecronquist

Det där med sömnlöshet.

Händer det dig att tankarna snurrar runt i huvudet så att du blir väckt väldigt tidigt?  Mig händer det sällan. Men ibland är det ändå som...


Händer det dig att tankarna snurrar runt i huvudet så att du blir väckt väldigt tidigt? 
Mig händer det sällan. Men ibland är det ändå som att skallen är så fylld av tankar att de tränger bort sömnen.





 Jag är omgiven av grubblare. 
Jag inser att olika människor grubblar över olika saker. 
Jag är en relationsgrubblare. 
Jag känner andra som grubblar över problemlösningar av många olika slag.  Jag känner orosgrubblare. 
 Men jag är alltså en relationsgrubblare. Före gryningen vill jag försöka förstå, hitta lösningar, jag ka finna ord som inte fanns när jag skulle förklara något i vaket tillstånd. 

Där jag ligger i sängen kan jag börja formulera imaginära brev. 
Jag får till snygga meningar. 
Jag börjar förstå samband. 

Bbland så bara snurrar det och snurrar och snurrar. 
Ibland tror jag det handlar om min vilja att bli förstådd. 
Jag grubblar över hur jag ska kunna göra min förstådd i förhållande till någon jag har en relation till. 
 Det är som att jag måste tömma tanken (hjärnan) på tankar innan jag eventuellt kan komma till ro igen. Så finns det gånger då det går för långt. Då det verkligen bara är att gå upp. Då jag får möta dagen efter alldeles för lite sömn. 

Jag inser att det var så där fyra månader sedan de senast hände mig. 
Undrar vad som orsakade det den gången? 
Jag börjar rota bland mina Youtubeklipp och inser jag att sömnlöshet faktiskt drabbar mig då och då… kanske något mer ofta än jag faktiskt upplever.

  Hur hanterar du sådana situationer?

Related

YouTube 7884099749719526655

Skicka en kommentar Default Comments

emo-but-icon

Följ 100% Charlotte

Charlotte Cronquist

Charlotte Cronquist
Bloggen för dig som vill få ut det mesta av livet. Författaren och coachen Charlotte Cronquist lär dig hur du får bättre relationer och hur du kan älska livet mer. Blogposts in English available.

onlinekurser

coaching

prenumerera

100%-podden

Leta i den här bloggen

Få nya inlägg

Prenumerera på 100% Charlotte

Besökare (sidantal)

item