charlottecronquist

Fri sommarläsning!

Jag sitter just och slutredigerar 100% Charlotte 2.0. Det är spännande att se vad som kan hända med en bok och med ett manus över ett ...



Jag sitter just och slutredigerar 100% Charlotte 2.0.
Det är spännande att se vad som kan hända med en bok och med ett manus över ett par års tid. Samtidigt speglar det givetvis vad som händer med mig.
Planen är att boken ska nå sin publik strax efter sommaren.
Men fram till dess kan du som är bibliotekskund, läsa Ingenskam i kroppen som e-bok – och göra både dig själv och mig en tjänst.
 
Jag brukar säga till mina barn att mina livsval inte handlat om att bli rik. 
Hade det varit min ambition hade jag förmodligen kunnat rulla mig i miljonerna nu.

Jag har i stället valt en annan slags rikedom. 
Jag har ett rikt inre liv. 
Jag har nära och förtroliga relationer. 
Jag är sann och autentisk. 
Jag har tillgång till mig själv. 
Jag är vän med de flesta av mina skuggsidor. 
Jag vågar prata om det som betyder något för mig. 
Jag vågar öppet erkänna nästan alla slags känslor – även avund och genans. 
Jag har det hem jag behöver. 
Jag lever med en man som älskar mig. 
Jag känner kärlek från min familj. 
Och det jag fyller dagarna med känns fantastiskt betydelsefullt. 
På sätt och vis kan man säga att jag lever min dröm.

Samtidigt är detta inte världens enklaste. 
Jag skär verkligen inte guld med silverkniv. 
Jag kämpar ihop till uppehället. 
Jag ger ut och trycker böcker och hoppas att det ska bära sig.  
Och hittills har det funkat. 
Trots osäkerheten fortsätter jag. 
Jag har stakat ut en väg som jag tror på.

Det fina är att det emellanåt kommer små trevliga överraskningar längs vägen. 
Som att jag faktiskt får tio kronor varje gång e-boken Ingen skam i kroppen lånas ut på bibblan. Så skönt med några slantar som kan ticka in, utan att jag behöver kämpa för dem. Och det ypperliga i detta är givetvis att för den som lånar boken, är det gratis. Vilken fantastiskt kombo.

Så vill du ha nya insikter kring sex och skam, ta och låna e-boken. Och känns det som att detta är en bok du vill äga, är det lätt ordnat. Jag har ett nätt litet lager av den tryckta boken i mitt hem och e-boken är hur enkel som helst att köpa.
Så jag fortsätter att finslipa 100% Charlotte och fortsätter med allt det andra jobbet också. Det är mycket nu, inför sexsibilityfestivalen. Det är verkligen lätt att hitta arbetsuppgifter för en person som jag… en som vågar… men som står lite vid sidan av de stora strukturerna.


Tack för alla grattishälsningar förresten.

Related

trycka 4467322306371755423

Skicka en kommentar Default Comments

emo-but-icon

Följ 100% Charlotte

Charlotte Cronquist

Charlotte Cronquist
Bloggen för dig som vill få ut det mesta av livet. Författaren och coachen Charlotte Cronquist lär dig hur du får bättre relationer och hur du kan älska livet mer. Blogposts in English available.

onlinekurser

coaching

prenumerera

100%-podden

Leta i den här bloggen

Få nya inlägg

Prenumerera på 100% Charlotte

Besökare (sidantal)

item