charlottecronquist

Efter sexsibilityfestivalen: Att komma nära.

Jag vandrar runt i Wikegårds semesterby och jag ser människor som ler med hela kropparna. Människor som är nära sig själva. Männis...




Jag vandrar runt i Wikegårds semesterby och jag ser människor som ler med hela kropparna.
Människor som är nära sig själva. Människor som rör vid varandra. Som blir berörda av livet och livskraften.
Och det blir så tydligt varför jag jobbar med detta.
För livet, kärleken, sexualiteten är verkligen så viktigt.

Jag lever i efterdyningen av sexsibilityfestivalen. Jag minns kramarna jag fått, blickarna jag mött, kärleken som har strålat.
Jag ser också händer som har arbetat, alla de volontärer och koordinatorer och älsklingar som har bidragit till festivalen genom sitt arbete och sitt engagemang – och ibland verkligen hårda arbete för att skapa detta love space tillsammans.
Vissa stunder under festivalen får jag verkligen känslan av att vi skapar en bubbla av kärlek och närvaro tillsammans, en bubbla som sprider sig ut i världen, med alla som på något sätt deltagit.
Och det känns så starkt och underbart i mitt hjärta.
Tack alla kärleksarbetare! Tillsammans skapar vi något stort.
Det som just nu stannar hos mig är just detta med att nära-vara. Att människor som besökt denna platsen under dessa dagar just har kommit nära… sig själva, andra, sina känslor, sitt varande och givetvis har många också fått mer kontakt med sin sexuella energi.
Det är fantastiskt att beskåda långsamma kramar. Att beskåda närvaron – och att vara en del av detta.
För dig som vill ha mer av sexsibility ordnar vi en sexsibilitykväll i Malmö fredag 13 september (länk till anmälan en bit ner på sidan) och i mars 2014 drar sexsibilitycoachutbildningen igång. Mer info om det kommer inom kort. Till dess: Se in i din nästas ögon och kramas innerligt.




Related

Wikegårds 5082056083371941187

Skicka en kommentar Default Comments

emo-but-icon

Följ 100% Charlotte

Charlotte Cronquist

Charlotte Cronquist
Bloggen för dig som vill få ut det mesta av livet. Författaren och coachen Charlotte Cronquist lär dig hur du får bättre relationer och hur du kan älska livet mer. Blogposts in English available.

onlinekurser

coaching

prenumerera

100%-podden

Leta i den här bloggen

Få nya inlägg

Prenumerera på 100% Charlotte

Besökare (sidantal)

item