charlottecronquist

Jag vill bidra till en mer kärleksfull värld, därför skapar vi The JoyRide.

– Charlotte, vad håller du på med egentligen, frågar väninnan och tittar mig stint in i ögonen. – Jag sprider kärlek, säger jag och le...


– Charlotte, vad håller du på med egentligen, frågar väninnan och tittar mig stint in i ögonen.
– Jag sprider kärlek, säger jag och ler.
Jag inser att jag har en mission i livet och den handlar om att sprida ord om kärlek, för att vi ska få en gränsbefriad värld, där alla känner sig trygga att vara.

Det är enkelt att säga: Jag sprider ord om kärlek. Det är lite svårare att nå ut och att bli förstådd.
Så jag väljer att göra det på olika sätt. Här på bloggen har jag skapat min egna lilla kärleksvärld, där jag skriver om sådant som engagerar mig.
I mina böcker fördjupar jag tankarna. I föreläsningar, i kurser och kvällar möter tankarna en större publik.

Och så sker kärleksarbetet i hög grad i det arbete som Alexander och jag skapar tillsammans. Just nu är hela vårt fokus på The JoyRide Experience, sommaräventyret i Hästveda 9-14 augusti som vi ser för oss ska dra uppåt 300 besökare som vill ha in mer kärlek, sex och frihet att vara sig själva i sina liv.

I filmen berättar jag lite grand om detta, om att välja kärlek istället för rädsla.
En annan stor utmaning är givetvis den rädsla jag själv känner emellanåt. Men numera har jag lättare att andas igenom den. Jag vet att min rädsla ofta är hjärnspöken och att om jag bara stannar upp i detta nu och tar ett par andetag, så finns det egentligen inget att vara rädd för. 

Det finns givetvis stunder då jag undrar hur det kommer sig att det är så viktigt att förverkliga en vision vi har, att jag är beredd att jobba de flesta av dygnets vakna timmar. Det finns också stunder då jag ifrågasätter mig själv ... vem är jag att tro att jag kan vara med och bidra till mer kärlek, glädje, lust och utmaningar i någons liv. Då tar jag ett djupt andetag och viskar till min inre domare att han får ha ledigt, till åtminstone i slutet av augusti, så att jag får tid att förverkliga vår dröm ... 

Och jag tänker att The JoyRide Experience kommer att bli fem dagar av frihet, fem dagar av utmaningar, fem dagar av kärlek, fem dagar av utforskande, fem dagar att leva och att minnas... och jag fortsätter att göra nästa arbetsuppgift på min lista.

Puss världen!






Related

the Joyride 7158879390968847138

Skicka en kommentar Default Comments

emo-but-icon

Följ 100% Charlotte

Charlotte Cronquist

Charlotte Cronquist
Bloggen för dig som vill få ut det mesta av livet. Författaren och coachen Charlotte Cronquist lär dig hur du får bättre relationer och hur du kan älska livet mer. Blogposts in English available.

onlinekurser

coaching

prenumerera

100%-podden

Leta i den här bloggen

Få nya inlägg

Prenumerera på 100% Charlotte

Besökare (sidantal)

item