charlottecronquist

Sex och skam: Så skönt att någon skojar med moralpanik.

Undrar hur många som verkligen tycker att onani innebär att man våldtar sig själv? Först undrade jag… kan #mörkermännen gå så lån...

Undrar hur många som verkligen tycker att onani innebär att man våldtar sig själv?



Först undrade jag… kan #mörkermännen gå så långt?
Sedan började jag skratta… för det var så uppenbart att sajten, som handlar om att stoppa den livsfarliga onanin är ett skämt.
Så jag skrattar, men lite nervöst, för jag gissar att verkligheten överträffar dikten och att det finns människor som verkligen tycker så här:
”Onani är en inkörsport till droger och våldtäkter. Det leder också till sexuell dysfunktion, förstör värderingar om familjen och är den av de tio största orsakerna till sjukdom.”




På Facebook såg jag någon som hade delat en länk, den visade en liten bild på ett litet barn, uppspänd på ett ”anti-onani-kors”. Det skulle vara det perfekta sättet att hindra barn att förledas till det fruktansvärda … att onanera.

Och det är klart att jag gick igång på det. Nu jäklar liksom. Hur långt kan #mörkermännen gå i sin sexfientlighet och rädsla?

När jag började läsa texten var det lite som att läsa tidningen en första april och ju mer jag bläddrade runt på sajten, desto mer uppenbart blev det att någon verkligen vill driva med dem som verkligen tycker att onani är ett opium för folket.

Bara det att upphovskvinnan heter Lonnie Child… och sedan bara fortsätter det med den ena osannolika artikeln efter den andra.

Jag klickar bland artiklarna:
Vad sägs om: Metoder för våldtäktsonani. (Till exempel: Vissa kvinnor och bögar använder främmande föremål när de onanerar. När de gör det våldtar de världens naturresurser.)
Jag sätter ändå skrattet lite i halsen. För tänk om … det finns sådana som tar det här på allvar … och verkligen ser på onani på det här sättet.




Jag ser fram emot The JoyRide Experience, där vi tillåts älska våra kroppar och där inga skämt av den här typen behövs.


Related

världen 1277950725571985144

Skicka en kommentar Default Comments

  1. Jag hade under mitt jobb på Ericsson i Lund en svart T-Shirt med vit text "Masturbation is not a crime" Den var uppskattad. Speciellt när jag höll utbildning.

    SvaraRadera
  2. charlotterudenstam6 juli 2014 kl. 10:36

    Hehe. Min brorsa jobbade med en massa potentiella sverigedemokrater... han brukade bära en t-shirt med texten Zlatanist. Det räckte för att reta gallfeber på dem...

    SvaraRadera
  3. Calle Rehbinder7 juli 2014 kl. 01:42

    Ett klockrent fall av Poe's lag.

    SvaraRadera
  4. charlotterudenstam7 juli 2014 kl. 22:42

    Borde jag veta vad den innebär Calle?

    SvaraRadera

emo-but-icon

Följ 100% Charlotte

Charlotte Cronquist

Charlotte Cronquist
Bloggen för dig som vill få ut det mesta av livet. Författaren och coachen Charlotte Cronquist lär dig hur du får bättre relationer och hur du kan älska livet mer. Blogposts in English available.

onlinekurser

coaching

prenumerera

100%-podden

Leta i den här bloggen

Få nya inlägg

Prenumerera på 100% Charlotte

Besökare (sidantal)

item