charlottecronquist

”Låt lusten att prova var starkare än rädslan att misslyckas.” Vi välkomnar Fredrik Swahn till The JoyRide Malmö – love in action

Fredrik Swahn är artisten och människan som ständigt vågar pröva nya vägar. Det räckte liksom inte med att vara framgångsrik i tev...



Fredrik Swahn är artisten och människan som ständigt vågar pröva nya vägar.
Det räckte liksom inte med att vara framgångsrik i teve, med uppdrag som ”Så ska det låta”. Livet ville mer med Fredrik.
Vi är väldigt glada att Fredrik Swahn kommer till TheJoyRide Malmö  – love in action.
– Jag vill bidra till att deltagarna känner sin kraft, och öppenhet från rösten till kroppen och sexualitet, med hjälp av musik och beats. Låt lusten att prova vara starkare än rädslan att misslyckas.

Första gången jag mötte Fredrik Swahn var på en relationsmässa för några år sedan. Själva mässan var en flopp, det var få som hittade dit, men för mig personligen var det intressant att för första gången möta personer som Fredrik.

Jag minns att jag köpte en skiva, en bok av hans dåvarande hustru Lisa och jag slogs av att både hon och jag hade skrivit böcker på temat skam.

Ett år senare såg jag honom för andra gången på scenen. Det var i en hyfsat självutlämnande föreställning på Mundekulla musikfestival. Redan då var det så uppenbart att Fredrik vill något mer i livet än att vara känd och tjäna pengar.

Vid sidan av den stora karriären har han byggt upp en verksamhet i mina gamla hemtrakter. Jag växte upp i bruksorten Långshyttan och en knapp mil därifrån ligger Stjärnsund, ett vackert litet samhälle med anor från Christopher Polhems tid. Där har familjen Swahn byggt upp en musikscen i Smedjan. Och mot alla odds är det en framgångsrik verksamhet (med tanke på ordens litenhet, tänker jag).

Så jag kan känna den där drivkraften i honom. Något år senare hör jag att han tillsammans med Lennart Matikainen skapat en föreställning om att vara man i vår tid… och jag tänker: Så bra det är med män som börjar reflektera över sina liv och mansrollen.

I början av året hade Fredrik premiär på föreställningen ”Mitt i livet” som regisserats av Regina Lund och till vilken det hör en ny skiva. Denna gång valde han att bli steget mer självutlämnande.  Skivan kom till efter en personlig resa som började med hans skilsmässa
– Musiken handlar om att hitta lugn och lyssna inåt, att känna sig levande, hitta energi och balans i sig själv och om det svåraste – att vara okej med att ”bara vara” lite då och då
Det finns tre viktiga A i Fredriks liv: Andas, acceptera och agera.

Och en av de saker han agerar på nu är att vara med i TheJoyRide Malmö – och bjuda in deltagare att känna musiken som terapi, våga känna sig hemma i sig själv med hjälp av beatsen.

– Mitt motto är att låta lusten att prova vara starkare än rädslan att misslyckas.
Personligen känner jag att Fredriks motto är så i samklang med intentionen för The JoyRide Malmö – love in action. Att låta kärleken, viljan att hitta hem i sig själv, vara starka än rädslan.

Varmt välkommen till The JoyRide Malmö – love in action.
Var: Tangopalatset, Amiralsgatan 47, Malmö
När: 10-13 augusti.
Special: Du har möjlighet att prova på första dagen för bara 650 kr. Därefter kan du välja om du vill vara med på hela festivalen.

Här köper du biljetten.

Related

the Joyride 711597558708530974

Skicka en kommentar Default Comments

emo-but-icon

Följ 100% Charlotte

Charlotte Cronquist

Charlotte Cronquist
Bloggen för dig som vill få ut det mesta av livet. Författaren och coachen Charlotte Cronquist lär dig hur du får bättre relationer och hur du kan älska livet mer. Blogposts in English available.

onlinekurser

coaching

prenumerera

100%-podden

Leta i den här bloggen

Få nya inlägg

Prenumerera på 100% Charlotte

Besökare (sidantal)

item