charlottecronquist

Från Sverige till himlen: Gudinnemeditation för att känna sexuell kraft.



Vi har alla svaren inom oss och de kan dölja sig långt under ytan. Det är som att ha tillgång till en oändlig skattkista. Frågan är: Hur låser jag upp det inre rummet?

En av nycklarna jag har funnit är vägledda meditationer. I kvällens avsnitt av Från Sverige till himlen får du vara med om en meditation där deltagarna tar kontakt med sina inre gudinnor.


För några år sedan startade jag, Charlotte, en gudinnecirkel. Det var ett sätt att skapa ett lugnt och tryggt rum tillsammans med andra kvinnor, där vi fick njuta av djupa aspekter av feminin samvaro.

Centrum i kvällarna är en vägledd meditation, där kvinnorna får komma i kontakt med undermedvetna delar av sig själva.

När teve kom och hälsade på valde vi givetvis att möta gudinnor som uppmuntrar till att se närmare på sexuella aspekter av oss själva.

Durga.



När teve kom och hälsade på valde vi givetvis att möta gudinnor som uppmuntrar till att se närmare på sexuella aspekter av oss själva.

För mig är kvinnocirklarna speciella. Tidigare i mitt liv var jag rädd för kvinnor. Jag kände mig hotad av dem. Jag var beredd på svek – och fick vad jag var rädd för. Så småningom började jag förstå vem detta egentligen handlade om: Jag hade projicerat min rädsla för kvinnan i mig på andra kvinnor.


Långsamt började jag en helande resa, där jag umgicks mer med kvinnliga väsen och där jag allt mer började acceptera mina feminina sidor. Jag vet inte om jag ännu nått ända fram, men i dag känner jag mig trygg och glad i kvinnors sällskap. Och jag gillar (åtminstone för det mesta) alla aspekter av mig själv. Månde de kallas feminina, maskulina eller något annat.
I sköna gudinnors sällskap.



Det händer något i rummet när det enbart är kvinnor närvarande. Jag får en känsla av att hela huset andas. Som att vi fyller hela huset med vår energi.

Kvällarna blir så olika. När en tantrisk gudinna blir inbjuden, sker helt andra saker än när meditationen kretsar kring en jaktgudinna eller en gudinna som symboliserar överflöd eller balans.

Även om meditationen är det centrala i kvällarna – och det är där de djupa insikterna ofta uppstår – fylls de på med mer. Jag menar att kroppen är så viktig, så därför brukar dans, beröring, övningar och fria samtal ingå.

Jag vet inte vad jag tycker mest om en dessa kvällar. Troligen är det kontakten, närheten, närvaron som skapas i rummet. Att vi ser varandra och bejakar varandra precis som vi är. Att vi känner tillsammans, att vi lyssnar på varandra, att vi får veta en del av vad som rör sig i varandras undermedvetna. Eller kanske att stämningen är njut, att det uppnås en tillit mellan oss. Eller kanske att bara vila i någons blick… eller alla skratten som bubblade ur oss när vi gör en övning tillsammans. Eller fikastunden med frukt och te och samtal om saker som berör.


Om du vill göra en snabbtest av hur det kan vara att göra en kort vägledd meditation, så kan du lyssna på denna, som visserligen inte handlar om gudinnor, utan om att frigöra din sexuella energi. Väl bekomme! Träd in i din inre värld. Möt det gudomliga där inne.





Related

meditation 5012977812601989855

Skicka en kommentar Default Comments

emo-but-icon

Följ 100% Charlotte

Charlotte Cronquist

Charlotte Cronquist
Bloggen för dig som vill få ut det mesta av livet. Författaren och coachen Charlotte Cronquist lär dig hur du får bättre relationer och hur du kan älska livet mer. Blogposts in English available.

onlinekurser

coaching

prenumerera

100%-podden

Leta i den här bloggen

Få nya inlägg

Prenumerera på 100% Charlotte

Besökare (sidantal)

item