charlottecronquist

Gudomligt sex. Kalendern lucka 24. Sex med det gudomliga.

Nu har adventskalendern Gudomligt sex nått sitt klimax.
Under 24 dagar har jag gett dig tips och tankar, som du tillsammans kan använda för att skapa den bästa av alla julklappar: Sex med universum.
För mig är sexualitet något som ständigt expanderar, som har oändliga möjligheter.
Sex kan vara den snabbaste och enklaste vägen till universum, gud, eller vad du vill kalla det.

Kroppen behöver laddas upp genom mycket beröring och lek för att jag ska nå in till energiorgasmer och helkroppsorgasmer.
Känslan av att ha gudomligt sex är svår att beskriva. För mig handlar det om total närvaro, om en njutning som känns i hela kroppen. Det kan uppstå i mötet mellan två älskande människor som verkligen väljer att vara i upplevelsen.
Att ha gudomligt sex i mötet med en medmänniska är naturligtvis extra tillfredsställande. Då kan du spegla dig i den andres ögon. Då kan du känna att ni uppnår njutning tillsammans.
Men jag vill börja med att beskriva en erfarenhet av sex med universum som skedde helt utan kroppskontakt, helt utan en partner och enbart genom frigörande andning.

"Jag andas och kommer i kontakt med stark sexuell energi i mitt system. Hela jag ligger och skakar i det jag kallar energiorgasmer. De sköljer genom mig som vågor, en upplevelse av att de startar nere vid tårna och sedan tvättar rent hela mitt inre. Efter varje våg tar jag tillbaka min lugna andning, förankrar mig och kan låta nästa våg komma. Emellanåt komner andra förnimmelser. Jag ser som en vit eller gul ljusstrimma, som något slags laser, sprätta upp en vit gipsrustning jag bär, den sprättar och sprättar, från bålen och ända upp till hjässan och så kan min kropp liksom kliva ur ett lager av rustning, som att ett djupare lager av mig själv blir blottlagt för mig själv och världen.
Nya energivågor följer. Nu är kroppen friare, nu är min varelse friare. Jag får förnimmelser av att ha sex med universum, sex med gud. Det är som att jag, där jag ligger rätt stilla på yogamattan, får besök av det gudomliga som bokstavligen penetrerar mig. Det är  en kraft som går från mitt kön, rätt igenom hela kroppen och forsar ut genom huvudet. Vid ett ögonblick sker ett energiskifte. Det är som att mitt kön tar eld, som att det blir själva gudslågan och jag hör en inre röst som säger ”Min fitta är Gud”. Jag får en känsla av att jag skulle kunna ge gudsupplevelser till mig själv och andra genom mitt kön. Känslan sväller, jag vandrar in i sällhet, jag andas lugnt och stilla och känner mig helt uppfylld. Jag är Gud. Jag tillåter känslan att finnas där:  Att vi alla hör ihop och är gudomliga varelser. Och att jag verkligen kan känna det i min kropp, utan att skämmas eller känna mig mindervärdig."


Du kan få känslan av att vara mitt i universum och att du på en och gång är i din kropp och samtidigt vara förenad med allt. Det är den totala kärleken. Det är ett tillstånd då det är bara är möjligt att älska allt och alla. För då är du allt.

Enligt Quodoushka är det i dessa stunder som vi är i direktkontakt med källan vi fötts ur.
När jag får riktigt starka sexuella upplevelser så försvinner ljuden omkring mig. Det är som att jag befinner mig i en stark bubbla av närvaro. Jag kan få förnimmelser av att befinna mig på två platser samtidigt. Alltså i kroppen, tillsammans med den jag älskar. Samtidigt kan jag känna det som jag är där ute i universum. Det är som att jag och min partner både smälter samman och hamnar i andra dimensioner.
Jag kan andas mig upp genom mina energicentrum, mina chakran, och låta känslan av orgasm sprida sig ändå upp till toppen av mitt huvud. Många gånger har det känts som att det stannar till där, som att sista steget ut i universum fattas. Men ibland känns det som att kronchakrat öppnar sig och jag far ut i universum. Då har jag verkligen sex med universum.



Jag har tränat upp förmågan att känna energin i kroppen, att ladda upp min kropp. Det kan ske med flera metoder, oftast tillsammans. Andning och beröring är viktiga ingredienser. Och faktiskt också tid. Det är som att kroppen behöver laddas upp med mycket beröring och lek för att jag ska nå in till energiorgasmer och helkroppsorgasmer.

Som jag ser det har jag ännu bara upptäckt ett hörn av universum. Det finns fortfarande en massa njutning att utforska, upptäcka och tillåta mig.


En sak är viktig att säga. För mig fungerar det inte med kontroll eller ha som avsikt att uppnå det här tillstånd. Det uppstår när jag släpper taget, släpper kontrollen och tillåter mig att ta emot och njuta. 


Detta är verkligen värt att utforska, mer och mer och mer. För människor som har gudomligt sex lite då och då... ja... varför skulle de vilja slåss, hata eller snacka skit om någon..? De vet hur underbart livet verkligen kan vara. Och att detta underbara skapas i deras egna kroppar - bara de tillåter det.





Nu önskar jag dig en riktigt skön jul och sköna helger. Jag själv befinner mig i en fas av livet då allt är osäkert. Så jag vet inte riktigt vad jag kommer att vara med om. Så jag väljer att möta livet naken.


Kärlek, kramar och ljus
Charlotte

Related

adventskalender 2014 569103356275549164

Skicka en kommentar Default Comments

emo-but-icon

Följ 100% Charlotte

Charlotte Cronquist

Charlotte Cronquist
Bloggen för dig som vill få ut det mesta av livet. Författaren och coachen Charlotte Cronquist lär dig hur du får bättre relationer och hur du kan älska livet mer. Blogposts in English available.

onlinekurser

coaching

prenumerera

100%-podden

Leta i den här bloggen

Få nya inlägg

Prenumerera på 100% Charlotte

Besökare (sidantal)

item