charlottecronquist

Vi välkomnar Jeanina Dhara Milehag till The JoyRide Winter

The JoyRide Winter, troligen den bästa och mest njutningsfyllda julklappen du kan ge dig själv.

Jeanina Dhara Milehag
 har varit en del av mitt liv i många år nu och jag ser henne som en av mina systrar.

Hon har valt att leva och verka med passion, hon möter sitt liv med närvaro och intensitet och att möta henne innebär att jag får tillfälle att möta hennes modiga, mjuka och samtidigt intensiva närvaro.
Till The JoyRide Winter tar hon med sig sin passion, bland annat för bioenergetics.


Jag är så glad för att jag då och då har möjligheten att gå sida vid sida med Jeanina Dhara. Ibland som en deltagare i hennes grupper, och andra gånger, som denna, se hennes som en del av något jag själv leder eller arrangerar. Jag älskar verkligen den där möjligheten att förändra position och möta varandra ur olika vinklar och perspektiv.

För en rad år sedan deltog jag i en helg med fokus på bionergeticis.
Då kunde jag verkligen känna hur min kropp vibrerade, och ibland smärtade lite. Jag kunde känna en inre expansion, det var som att rörelserna vi gjorde hjälpte mig att komma i kontakt med min kropp, själ och ande på nya sätt.

När jag tittar in i Jeanina Dhara ögon, kan jag både se en mjukhet och en stark vilja. Det är som att något i hennes är oövervinneligt och att hon har tillräckligt stort mod för att följa sin egen väg, vilka konsekvenser det än har. Det är som att hon verkligen lever sina livsutmaningar, samtidigt som hon mellan varven kan vara tyst och stilla. Det är som att hon, utgör båda sidor av myntet.
När jag tänker på henne är det första ordet som flyter upp till ytan just passion. Jag har intrycket av att hon har en passionerad hållning till allt i livet och jag älskar att vara i den närvaron och att känna vad hennes närvaro väcker upp i andra. Det är som att hon i sig sprider en kärlekssmitta... som vi kommer att ha nytta av på kärleksfestivalen.

– För att kunna leva ett passionerat liv behöver vi vara i kontakt med våra hjärtan och hjärtat behöver vara i kontakt med vår sexualitet. Bioenergetics syftar till att släppa blockeringar i bäckenområdet och i hjärtat - och allt däremellan.

Sexuell energi är livsenergi. All frustration, rädsla och alla skuldkänslor vi känner i vår sexualitet och i livet registreras i kroppen. i synnerhet i bäckenområdet. Oförmågan att andas fritt och djupt är en orsak till att vi har svårt att njuta fullt ut av sexualiteten. Genom att fokusera på övningar som hjälper oss släppa blockeringarna i bäckenet, kan vi öppna för vår sexualitet, säger Jeanina Dhara.

The JoyRide Winter startar på fredag kväll. Vi håller till i en fantastisk stuga utanför Flen. 
Det finns fortfarande biljetter kvar.
Här kan du köpa din biljett.

Här är ett klipp där Jeanina Dhara, inför sommarens festival, berättade om passion.
 

Related

världen 1829339260311050664

Skicka en kommentar Default Comments

emo-but-icon

Följ 100% Charlotte

Charlotte Cronquist

Charlotte Cronquist
Bloggen för dig som vill få ut det mesta av livet. Författaren och coachen Charlotte Cronquist lär dig hur du får bättre relationer och hur du kan älska livet mer. Blogposts in English available.

onlinekurser

coaching

prenumerera

100%-podden

Leta i den här bloggen

Få nya inlägg

Prenumerera på 100% Charlotte

Besökare (sidantal)

item