charlottecronquist

Premiär för #charlottepodden: "Går det att älska efter en våldtäkt?"


Det är dags för förnyelse.
Jag har drivit 100%-podden i nästan tre år och det kändes symboliskt att bli intervjuad i avsnitt 100.

Lite av: Men vem ska jag nu prata med?

Samtidigt har jag flera vänner som sagt att de vill höra mer av mig, mina tankar och idéer och mer än intervjuer med andra.

Så den tanken har grott ganska länge. Att skapa något i helt eget namn där jag inte döljer mig bakom en procentsats.

Riktigt vad #charlottepodden kommer att bli vet jag inte. Jag låter det växa fram. Det här avsnittet är lite av en smygstart. Podden kommer att ligga på iTunes och Soundcloud och den ska också gå att hitta på Spotify, kanske inte riktigt än, men det kommer.

Här kan du prenumerera på charlottepodden. 
Du kan självklart fortsätta lyssna på 100%-podden. Det finns många härliga samtal i den podden! 

Jag tänker att här kan ligga nya samtal, gamla samtal i ny tappning, kortare, mer tidsaktuella avsnitt där jag pratar om något som intresserar mig. Kanske kommer du att få höra avsnitt ur mina böcker, kanske kommer du att få utmaningar, kanske något helt annat.


Vad skulle jag då börja den nya podden med? Ganska snabbt kändes det självklart att återvända till det sommarprogram jag gjorde 2015, där jag berätta om hur jag kunde gå från att ha blivit utsatt för våldtäkt till att bli det jag i dag kallar för en kärlekskrigare.

Frågorna om sex och våld är viktiga. Frågorna om hur en hittar sin kraft är viktiga. Frågan om sexualitetens roll är viktig. Ja, det finns mycket som är viktigt. Och jag hoppas att det här avsnittet får dig att reflektera över din relation till din historia och hur dina erfarenheter påverkar livet idag.

Jag samtalar gärna med dig . Jag tar dig gärna med på resan till ett mer lekfullt liv. Jag introducerar dig gärna till lekfull tantra.

Charlotte Cronquist är kärlekskrigare
Love is the answer

Related

charlottepodden 7635457944013641103

Skicka en kommentar Default Comments

  1. Vad starkt att kunna vända en sådan händelse som våldtäkt till något att vara öppen med och kärlekskriga ❤. Din insats gör verkligen skillnad för många.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är viktigt. Jag tycker också att det är bra att visa att det går att gå vidare och inte stanna i att känna sig som ett offer. <3

      Radera
  2. Whoop - en ny pod m Charlotte, det ser jag verkligen fram emot att få ta del av!

    SvaraRadera

emo-but-icon

Följ 100% Charlotte

Charlotte Cronquist

Charlotte Cronquist
Bloggen för dig som vill få ut det mesta av livet. Författaren och coachen Charlotte Cronquist lär dig hur du får bättre relationer och hur du kan älska livet mer. Blogposts in English available.

onlinekurser

coaching

prenumerera

100%-podden

Leta i den här bloggen

Få nya inlägg

Prenumerera på 100% Charlotte

Besökare (sidantal)

item