charlottecronquist

Lekfull tantra kalendern 10: Aktivera dina sinnen



Välkommen till en adventskalender i kärlekens tecken.

Under 24 dagar kommer du att få tips, tankar och övningar ur min bok "Lekfull tantra - din väg till att njuta av livet".
Varje dag kommer ett specialerbjudande, från din #kärlekskrigare. Du får upp till 50% rabatt på något och det priset gäller till i morgon kväll!
Så håll ögonen öppna och passa på!

I dag får du ett avsnitt ur kapitel 12 "Aktivera dina sinnen" som handlar om vår förmåga att förnimma sinnesintryck. Dagens kärleksklapp är e-boken "Lekfull tantra" för mindre än halva priset!


"Hur är din relation till dina sinnesintryck? Vilka lägger du märke till? Hur starka måste de vara för att du ska uppleva dem? Har du lättare att känna smärta än njutning?
Nu får du en övning som syftar till att du ska uppleva dina sinnen i relativ stillhet, ett i taget.
Öva: Sinnestest
Gör ett närvarotest genom att utforska ett av dina sinnen i taget. Börja med det som känns enklast för dig - och reflektera sedan över din upplevelse. Anteckna gärna.
Titta på något i 1-3 minuter.
Lyssna på något i 1-3 minuter.
Rör vid något i 1-3 minuter.
Smaka på något i 1-3 minuter.
Dofta på något i 1-3 minuter.
1. Vad hände med det du uppmärksammade när du använde det specifika sinnet en liten stund (till exempel tittade på något)?
2. Skiljer sig din upplevelse av det du uppmärksammade, jämfört med hur det brukar vara? Till exempel: Såg du något annat, la du märke till något du inte brukar lägga märke till? Fanns det några känslor kopplade till din upplevelse?
3. Hur kändes det för dig att stanna upp så länge som 1-3 minuter och uppmärksamma ett sinne?
4. Vad skulle kunna hända om du uppmärksammade detta sinne mer och oftare?
5. På vilket sätt kan du koppla detta sinne till njutning?
6. Vad händer med dina tankar, när du fokuserar på ett specifikt sinne?"

Köp e-boken Lekfull tantra -  för endast 100:- (normalt 210:-) priset gäller till och med imorgon kväll.


OBS! Kom ihåg att ladda ner dem till din dator i samband med köpet. 

BONUS:
Fram till julafton får du en liten adventsrabatt på min bok "Lekfull tantra - din väg till att njuta av livet", när du handlar med swish. Normalpris inklusive porto är 275:- för en bok.
1 Lekfull tantra 250 kr
2 Lekfull tantra 500 kr
3 Lekfull tantra  700 kr
Gör du en beställning på mer än 1000 kr får du ett exemplar av min bok "Börja tala" (som gör dig tryggare när du talar inför grupp). 

Swisha till 1234 76 22 09 och ange din postadress, så jag kan skicka böckerna.
Om du vill ha en julhälsning till någon, skicka det önskemålet i mejl till mig cronquist.charlotte snabela gmail.com 

Charlotte Cronquist är kärlekskrigare 
Love is the answer

Related

sexualitet 5247568218320190523

Skicka en kommentar Default Comments

  1. Ohhhh....
    Jag låter mig inte göra detta. Inte just nu. Måste. Ska bara. Har för mycket. Uppe i varv. Borde gå och lägga mig....

    Ingen ände på alla anledningar och undanflykter jag kan komma på till varför jag INTE har fem minuter att bara låta mig uppleva med alla mina sinnen.

    Det säger ganska mycket det med... (Om mig. Just nu.)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är ju så fantastiskt att du är medveten om att det är så det är just nu. <3

      Radera

emo-but-icon

Följ 100% Charlotte

Charlotte Cronquist

Charlotte Cronquist
Bloggen för dig som vill få ut det mesta av livet. Författaren och coachen Charlotte Cronquist lär dig hur du får bättre relationer och hur du kan älska livet mer. Blogposts in English available.

onlinekurser

coaching

prenumerera

100%-podden

Leta i den här bloggen

Få nya inlägg

Prenumerera på 100% Charlotte

Besökare (sidantal)

item