charlottecronquist

Tantratips 37: Ta för dig med samtycke

En våldtäkt görs av någon som tar för sig utan samtycke. Och just det kan vara en orsak till att många undviker att ta för sig i en intim situation.

Men hur skulle det vara att ta för sig med samtycke? Att ha önskemål, längtan och vara med om att få ja till att utforska det? Vad händer med din energi om du är den som tar för dig? Och hur är det att tillåta någon annan att ta för sig - och veta att dina gränser blir respekterade?

Mig har det gett en härlig frihetskänsla och en möjlighet att verkligen känna efter vad jag vill göra, när det är jag som är aktiv. Och till det koppla tanken att den andre ger mig en gåva.

Så mitt tantratips till dig är, utforska hur det är att ta för sig, med samtycke.

Jag berättar mer i klippet.

 


Blir du nyfiken på fler tantratips? Här hittar du alla!


Charlotte Cronquist är kärlekskrigare
Love is the answer

Related

tantratips 9095949786681720340

Skicka en kommentar Default Comments

  1. Samtyckeshjulet stötte jag på första gången på Lekfull tantra-kursen i din regi. Stort. Och gisses, så mycket tankespjärn för mig i det. Både i tanke och än mer i praktik!

    SvaraRadera

emo-but-icon

Följ 100% Charlotte

Charlotte Cronquist

Charlotte Cronquist
Bloggen för dig som vill få ut det mesta av livet. Författaren och coachen Charlotte Cronquist lär dig hur du får bättre relationer och hur du kan älska livet mer. Blogposts in English available.

onlinekurser

coaching

prenumerera

100%-podden

Leta i den här bloggen

Få nya inlägg

Prenumerera på 100% Charlotte

Besökare (sidantal)

item