charlottecronquist

Jag talar om tantra i Dokumentära berättelser


Kåt, glad och tacksam.
Så kan man beskriva mitt liv med tantra.
Jag är så glad att den kraften kommit in i mitt liv, tantra som ett sätt både att leva och älska.
Och det är egentligen inte särskilt konstigt.


Tantra kan verkligen vara något för dig. Och i det här avsnittet av podden dokumentära berättelser berättar jag mer om mitt liv med tantra. Rubriken på avsnittet är ju också så där lagom provocerande: "Tantrasex är bäst". Well, jag kan villigt säga att tantra både har bidragit till att intensiteten i mitt liv har ökat, att intimiteten har ökat - och att jag kan slappna av bättre.

Lyssna på det här poddavsnittet, hör mig matchas mot religionsvetaren Peter Åkerbäck som forskar om tantra och vår relation till andlighet i Sverige. (Spännande forskning).

För mig har tantra mycket litet med religion att göra. Jag tänker att yoga, tantra och meditation haft ett andligt eller religiöst skimmer över sig. Visserligen finns det en aura av andlighet kring tantra - och det finns möjlighet att genom olika enkla tekniker (till exempel andningstekniker) att komma i kontakt med något mer, något större, som kan definieras som andlighet.

Vad skulle du vilja veta om tantra? Vad skulle kunna locka dig att gå på en kurs eller workshop i tantra? Vad är det som lockar med tantra? Och är det något som skrämmer?

Avsnittet i Dokumentära berättelser publicerades nyligen och det var spännande att lyssna på. I det här fallet var det journalistproffs som intervjuade mig och jag visste att jag skulle matchas mot Peter... och vilken helhet som skapas med, vet jag inget om på förhand. Därför var det så fint att höra hur välredigerat avsnittet var och jag kände igen mig i samtalet. Så fint.

Så vill du ha en lite mer fyllig idé om vad tantra kan vara, lyssna gärna!




Charlotte Cronquist är kärlekskrigare
Love is the answer

Related

världen 3935296963219076419

Skicka en kommentar Default Comments

emo-but-icon

Följ 100% Charlotte

Charlotte Cronquist

Charlotte Cronquist
Bloggen för dig som vill få ut det mesta av livet. Författaren och coachen Charlotte Cronquist lär dig hur du får bättre relationer och hur du kan älska livet mer. Blogposts in English available.

onlinekurser

coaching

prenumerera

100%-podden

Leta i den här bloggen

Få nya inlägg

Prenumerera på 100% Charlotte

Besökare (sidantal)

item