charlottecronquist

Andas i cirkel? Det går väl inte?



Du kanske har hört talas om cirkelandning? Idén är att du andas i en cirkel, till exempel att du andas in i ditt kön och ut från ditt hjärta, eller att du andas in i fötterna och andas ut när andetaget nått huvudet och sedan, när utandningen landat i fötterna så börjar du andas in igen.

Men så kan man väl inte göra, tänker du? Så tänkte jag också, länge.

Självklart är det så att du andas ut och in genom mun eller näsa, att andningen går genom luftstrupen och ner i lungorna. Så du hade rätt, ur en aspekt.

Samtidigt är det möjligt att du föreställer dig att ditt andetag börjar och slutar någon annanstans. Du kan föreställa dig andningen som en cirkelrörelse. Det du gör är något mer än att andas - du bygger energi inom dig och du kan få energin att röra sig, så att det faktiskt känns som att du andas i cirkel på riktigt.

När jag började cirkelandas så var jag skeptisk. Men jag valde ändå att träna på att cirkelandas. Jag kunde göra det stående och bilda en cirkel inom mig - något som ofta används inom till exempel qi gong. Jag kunde göra det sittande med en person framför mig - och cirkelandas i par, där andningen går i en stor cirkel genom båda personerna i paret. Och så småningom var det som att energin väcktes i mig. Jag började uppleva att det pirrade i kroppen när jag cirkelandades, jag fick allt lättare att känna energin i mig och så småningom kände jag att pirret också var lustfyllt. I dag är cirkelandning i par, något som kan fungera som en bra start på ett intimt möte för mig. På riktigt.


Därför kommer du att få testa cirkelandning på helgkursen Lekfull tantra. Det är en grundläggande tantraövning, där du så småningom kan pröva att låta den ena personen sitta i knäet på den andra, i den position som i tantra kallas yabyum. 


Det är fascinerande att upptäcka den bubblande sprittande energin i kroppen och lyckas du med det vid första försöket, så är det wow.


Andning är bara en av flera viktiga och lekfulla beståndsdelar i helgkursen, där du också kommer att få träna på samtycke, massage, meditation, dans och stunder i stillhet.


Nästa helgkurs sker 6-7 april  2024 i Stockholm.



Enklast betalar du för kursen med swish (kom i håg att skriva din e-postadress, så att jag kan skicka välkomstbrevet till dig). 

Swish 1234 76 22 09 


Kursen kostar 3000 kr inkl moms. Du kan också köpa din plats via min hemsida. 


I kurspriset ingår lunch både lördag och söndag (vegetarisk soppa med hembakat bröd).


Kurstider lördag 10-ca 19, söndag 9.30 - ca 16.45


Varmt välkommen till en lekfull helg med tantra!


#tantra #lekfulltantra #tantrakurs #lekfullhet #helgkurs

Related

tantra 8872168307832715333

Skicka en kommentar Default Comments

emo-but-icon

Följ 100% Charlotte

Charlotte Cronquist

Charlotte Cronquist
Bloggen för dig som vill få ut det mesta av livet. Författaren och coachen Charlotte Cronquist lär dig hur du får bättre relationer och hur du kan älska livet mer. Blogposts in English available.

onlinekurser

coaching

prenumerera

100%-podden

Leta i den här bloggen

Få nya inlägg

Prenumerera på 100% Charlotte

Besökare (sidantal)

item